Ett tomt hål

..och där föll ett kilo sten från mina axlar! Det har åter igen gått upp för mig att jag inte behöver oroa mig så mycket. I allafall inte en vecka i förväg. Saker och ting löser sig, även den här gången. Lite omplacering i schemat och vips, så var allt fixat och klart. 
 
Har haft en bra dag idag. Men har känt mig trött och tom. Tom på en mängd olika sätt. Främst i magen. Den har vart som ett stort, svart hål. Aldrig att det blir nöjd, oavsett hur mycket jag stoppar i mig. Och turligt nog vågar jag lyssna på hålet och försöka täppa igen det. Det känns som jag blir hungrigare för var dag som går. Och desto mer jag äter, desto hungrigare tycks jag bli. Konstigt, men sant. 
 
Dagens lunch!
 
Vevade ihop en minst sagt improviserad lunch. Kyckling, spenat och champinjoner i mängder + en god sås med smak av senap/curry. Bästa kombon! Serverade med couscous. Den uppskattades av både mig, magen och middagsgästerna. 
Har äntligen börjat känna sug efter saker igen. Var det bullen som triggade igång smaklökarna tro? Känns nästan så. Och nu suktar jag inte efter sådana där konstiga saker längre. Nu vill kroppen ha helt andra saker som choklad, glass och bullar.. Sådant jag tidigare bara har drömt om. Men nu när jag vet att jag kommer tillåta mig att äta sådant igen så tillåter jag även smaklökarna att göra sin röst hörd, I guess. 
 
Nåväl, nu ska jag äta gott kvällsmellis! Mackor med leverpastej / keso + yoghurt, müsli + melonas. Sedan ska nog hålet vara relativt igentäppt. Åtminstånde i någon timma. Brukar alltid hamna något i magen precis innan jag går till sängs också. Bäst så! 


Kommentarer
Sandra

Hahah thank god jag trodde jag var ensam om att man blev bara hungrigare och hungrigare för typ varenda dag som går!! och även fast man ätit jättemycket så vill man ändå ha mer/man blir hungrig snabbt igen ;)

2012-12-04 @ 21:09:55
Genus

Vad kul att du lyssnar på din kropp och ger den vad den vill ha! Våra kroppar har faktiskt en förbryllande förmåga att signalera vad de behöver. Jag blir alltid sugen på blodig nötstek när mina blodvärden är nere, hihi!

Jag har förresten skrivit ett blogginlägg om vilken mat känns jobbig för mig, som svar på ditt fråga.
Ha en varm och mysig kväll/Genus

2012-12-04 @ 22:15:50
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Jen

Förbränningen som kommer igång antagligen. Så ät mer!

2012-12-05 @ 13:01:23
URL: http://thejen.blogg.se
Maja

För mig har det nästan blivit tvärtom. Nu när jag varit normalviktig så länge känner jag mig väldigt sällan hungrig. Eller jo, när jag är hemma. Jag är aldrig hungrig innan lunchen i skolan, i alla fall väldigt sällan. Vilket irriterar mig enormt, jag gillar att vara hungrig, och sedan stoppa något i magen.
Kram!

2012-12-05 @ 16:23:31
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0