Godmorgon 7 december!

Sjunde December, godmorgon! :)

Så otroligt mysigt att vakna upp till sådant här väder. Nog för att det kunde ha vart minut 1 och inte 20.. Men det är tur att man har ett rosa, fint underställ att slänga på sig under de fyra lager kläderna. ;) 
Inte använt mitt underställ sedan förra året, när vi var iväg på skidsemester. Ruggiga minnen det där! De ord som har skrivits ned i min rosa anteckningsbok från den resan ger mig rysningar. Kalkyler, planering och ågrentankar. 
 
Men idag mår jag i allafall bra! Det är huvudsaken :) Inte blicka tillbaka – bara fokusera framåt. I min nya, rosa anteckningsbok som jag har idag har jag istället andra kalkyler och utmaningar. Dessa ger mig inte rysningar. Har ju för tusan redan bockat av tre av de tre utmaningar jag fick i hemläxa i måndags. Ruckat på min planering med andra ord :) Sådant som är nödvändigt! 
Man ska inte oroa sig så mycket för saker i förväg som man ändå inte kan påverka. Bättre att lägga energi på det när tiden väl är inne – inte en vecka i förväg. Ligger alltid och förstorar upp saker innan jag somnar. Och när jag sedan vaknar så har jag plötsligt glömt av vad det var jag låg och oroade mig över.. så dumt! 
 
 
Mysig vintermorgon!

Jobb under dagen och ikväll ska jag nog pallra mig ner till ett gäng vänner för en spelkväll. Får ju passa på när de inte är ute och slår klackarna i taket. Spelkväll är mer i min smak (tyvärr). ;) 
Men först blir det jobb, som sagt. Så skönt att slippa ha med sig hela matlådor till jobbet nu när jag kan tänka mig att äta vad som erbjuds där. Nog för att det inte är någon burgare än, men bara det att jag kan tänka om är bra. Dock har jag alltid med mig lite saker för att "bygga" på måltiden. Och ifall det jag nu kan tänkas äta skulle vara slut eller liknande så har jag i allafall något att fylla magen med. Nödlösning, liksom! :)
 
Nu ska jag ordna mig en god frukost. I dessa vintertider hade jag önskat att jag var en grötlover. Det är lite kallt med min yoghurt på morgnarna. Får brassa på med kaffe isället! Dock har jag inte smakat risgrynsgröt på evigheter. Kanske det skulle vara något som föll mig i smaken istället?! Vad äter man det med? Mandlar, apelsin och havremjölk? Haha. Vad vet jag. Bättre att jag håller mig till sådant jag vet.
 
Önskar er en mysig fredag. Puss & Kram


Kommentarer
Vonskareng

Apelsin är JÄTTEgott att koka upp risgrynsgröt med! Min mage tål dock inte det så jag äter min lite tråk med bara kanel o sylt..eller yoghurt ;)

2012-12-07 @ 12:32:13
URL: http://Vonskareng.blogg.se
Anonym

Risgrynsgröt är sååå gott! TESTATESTA!
MAn äter den Godast med socker och lite kanel!:) om man gillar att gröten blir kall snabbt (tröök) så kan man öven ha mjölk i! det är med gott! mmmmmhh<3
Och har man mjölk i är det extra gott i slutet när gröten är slut men så har sockret och kanelen blandats med mjölken och de är också vääldigt gott! ;)
Fast just det... du äter väl inte socker.....stackare du missar så mkt gott i livet!

Svar: Årsedan jag åt det! Ska testas :) Socker och kanel är väl det klassiska. Minns när jag åt det som liten och sockret stelnade ovanpå. Det var grejer det! haha, kanske inte.. men någon gång ska man väl ta sig an det med?
Cecilia

2012-12-07 @ 13:03:48
Maja

Här var det -15.9 då jag gick till busshållplatsen, lite kyligt med andra ord. Nu tror jag att det ligger runt -10, och så ska man till stallet ikväll. Här har du en som kommer frysa!
Gud vad bra att du fixat utmaningarna som du fick i hemläxa, duktiga du!
Gröt som är så underbart gott, i alla fall havregrynsgröt.. äter det varje morgon.. ;)
Hoppas du fick en fin dag!
KRam! <3

2012-12-07 @ 13:42:12
URL: http://cuilenya.blogg.se
isa

då kanske du kan lära mig hur man gör för att inte oroa sig ett halvår i förväg? ;) haha! Måste fråga.. var du orolig inför dina resor som du gjort? Jag börjar få resfeber och oroar mig för allt som har med resan att göra, haha! kram

2012-12-07 @ 15:38:39
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Hanna-chan

"Most of the things you worry about never happen"

Faktiskt, så är det sant! :D

2012-12-08 @ 19:53:09
URL: http://trytobehappy.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0