Klapptips!

Julklappsstress? Lugn bara lugn. (Säger herr Karlsson på taket) Det är faktiskt tre dagar kvar tills dagen med stort J (höhö) inträffar. Man kan hinna åstadkomma mycket på tre dagar. Både i hemmet och på stan. 
 
 
Jag älskar julklappar som betyder något. Som folk har lagt ner energi och tid på. Personliga paket, som är ägnade åt mig. Prydnader i all ära, men en väl inslagen present med något betydelsefullt inuti är något av det finaste som finns. (Haha, där minskade stressen, right?).
 
Nåväl, här kommer lite klapptips såhär i sista minuten. 
 
- Baka. Kan fixas på ett kick om man tex gör en omgång med 7minuters-kola och slå in i lite smörpapper. Lägg sedan i en fin glasburk och på med lite juliga snören. Kanonpresent som brukar uppskattas av både personen i sig och dess mage. (Eller varför inte fudge, pepparkakor, lussekatter eller knäck?)
 
- Julblomma. Tro mig. Det räcker gott och väl som en fin julklapp. Älskar julblommor. Och för att piffa till den så kan man skriva ett fint kort, hänga i några trisslotter och placera den i en fin kruka. Varför inte?
 
- Pyssel. Duktig på att måla? Eller att fota? Jag själv brukar fixa och dona med mina fotografier och ge bort. Fixa ihop ett collage med fina minnen, rama in, slå in – klart! 
 
- Smått och gott. Knäckebröd + olika marmelader eller téer och kaffe som man lägger i fina burkar. Plus en tillhörande kopp och tésil och presenten är kirrad och klar. 
 
- Smycken. Det säger sig självt. (Om det är till en lady, vill säga..) Alltid uppskattat. 
 
 
- Upplevelser. Min personliga favvo! Gör något tillsammans
 
- Presentkort. Sistaminutengrej som alltid fungerar. 
 
Det var några, av många saker som går att knåpa ihop rätt snabbt. Har ni fler tips – hojta. Puss


Kommentarer
Maja

Vi brukar ofta ge upplevelser till varandra, jag och mina syskon och tillsammans ger vi till mamma och pappa. Vi slår ihop pengar så att man kan köpa lite dyrare saker. Har fått mycket biljetter till musikaler eller andra shower och i 18-årspresent fick jag tom en resa till London! :)
Massa kramar! <3

2012-12-21 @ 15:12:04
URL: http://cuilenya.blogg.se
Mikis

Vilka bra tips! Ska nog köpa någon "smått och gott"-klapp imorgon. :)

2012-12-21 @ 20:05:22
URL: http://mikismat.blogg.se
Vonskareng

Åååh fö - fann vörtbrödet!!! Gluten o mjölkfritt; köpte på en gång!!:D lycka!

2012-12-21 @ 20:28:57
URL: http://vonskareng.blogg.se
Linnéa

Tekoppat och teer är en sådan liten julklapp som alltid går hem hos mig!
Har typ tusen olika tekoppar i skåpet, hehe :D

2012-12-23 @ 09:17:31
URL: http://stjarnmoln.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0