Tjoklaaa´

Men åååh. Hur gott är inte det här ? Det blir precis som chokladglass. Bara att den är något nyttigare. Men varför i helvete ska man tänka på det föresten? Jag tar om det istället.. Här är ett recept som är godare än chokladglass. Det är därför jag äter det!

(För 4 personer)
Ingredienser:
3 bananer
Honung (valfritt)
Kakao

1. Skiva 3 bananer och frys in. 
2. Ta ut och låt tina ca 10 minuter, mixa sedan med 1 msk honung och 1-1½ msk kakao (ta i så mycket du vill).
Banan+choklad är ett vinnande koncept tycker jag. Smakar väldigt bra ihop! Grillad banan+choklad i folie är ju inte fy skam om man säger så. Dock inte receptet ovan heller. Prova vettja!


Kommentarer
Frida

Kom in på din blogg! Alltid kul med hälsobloggar :) Den nyttiga glassen är skitgod :D

2012-02-25 @ 11:58:37
URL: http://fridacsvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0