Några ting, bara

– Vi har plockat över 20 kilo jordgubbar på mindre än en vecka. (Inte konstigt att det blir nattbesök på toan)
– Hamnade i en inredningbutik i över en timma. (Mitt hus ska gå i guld, vitt och rosa...drömmen)
– En guldig t-shirt och två bandeau-liknande toppar åkte med hem från stan. (Belöningsshopping efter middagen?)
Tycker om guld lika mycket som rosa – men bara nästan!
 
– Har insett hur mycket roligare det är att gå och handla mat när man kan köpa det man är sugen på och inte utefter den där löjliga texten på baksidan. (Freedooom)
– Snack med mamsen om utlandsresan med flickorna om tre veckor. (Hur kommer det gå, seriöst?) 
– Tänker sluta med överkonsumtionen av kaninmat – men fortsätta med överkonsumtionen av nötter! (Äter snarare  nötter/flingor med fil än fil med nötter/flingor, seriöst)
– Har insett hur tacksam jag ska vara över att jag har ett jobb. (Jag är en rastlös själ och jag hade inte uppskattat de slappa dagarna här ute lika mycket om jag inte jobbade mellan varven)
– Lyckan när man kan gå ut i trädgården och ordna sig en stor frukt och bärskål. (Vinbär, smultron, jordgubbar, blåbär, plommon, äpplen och krusbär är vad vår trädgård har att erbjuda. Lyx.)
 
Nu ska jag springa ut i trädgården och hämta lite smultron som ska få pryda kvällsmaten. (Tillsammans med en och annan söt jordgubbe samt jordens guld – nötter) Höhö. Hoppas ni får en mysig måndagskväll :) Pussen
 
 
 


Kommentarer
Linda

Hej,Hoppas att du mår bra ,jag e tokig i jordgubbar,blåbär oxå,ska ut o plocka blåbär snart en dag.Jättekram Linda fr Alingsås

Svar: Hejj! :)Idag mår jag kanonbra. Hur mår du ? :) Visst är det gott med alla bär som finns såhär års? Slängde precis in ett gäng färska bär i frysen som jag kan tina upp i vinter för att få lite sommarkänsla tillbaka ;)
Kram till dig!
Cecilia

2012-07-16 @ 20:03:30
ida

Bra jobbat med pasta o köttfärssåsen! Bra att du minskat på kaninmaten. Magen blir bara svullen av alla fibrer ändå. Mäter du maten? Lägger du upp själv? Jag är galen i nötter. Äter det till allt!!! Minst 2 dl om dagen, såå gott. Kram

2012-07-16 @ 20:29:46
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Linda

Jodå, det e väl ok,pratade med min behandlare behövdes lite pepp från han.Så nu e tankarna lite bättre..KRAM

Svar: Skönt att höra! Får man fråga vart du går på behandling någonstans ? :) Kram
Cecilia

2012-07-16 @ 21:30:13
Karolina

Ååå din frukost låter ju supergod, vilken inspiration jag fick! Nötter är gott asså..
För mig blir det oftast (alltid) yoghurt med bär/frukt, nötter och gojibär eller liknande samt 1-2 mackor med ost eller keso. Älskar min frukost men skulle vilja variera mig lite mer, är dålig på det. Finner lixom ingen inspiration och på morgonen är jag oftast så hungrig att jag inte orkar fix ihop något annat än det gamla vanliga, haha. Är du bra på att variera dig? Duverkar äta så god mat, vart får du all inspiration ifrån?
KRAM

2012-07-16 @ 23:04:32
URL: http://akleian.blogg.se
Klara

Sv: yes! Och den var underbart god, hihi

2012-07-17 @ 09:06:10
URL: http://Femkopparkaffe.blogg.se
ida

Jag tycker du ska mäta upp maten så du inte får i dig för lite som äs vill. Mät ett tag bara så du vet hur en normalportion ser ut på tallriken. Jag mäter inte längre men vet hur mck jag ska ta. Har en lista. Tex 3 äggstora potatisar o 2 pannbiffar o 1dl sås. Men vill man bli frisk så ska man kunna ta mer om man är sugen. Igår åt jag tex 3 biffar ist för 2. Min favvonöt är nog cachew el valnötter :) dina? Kämpa på. Kram

2012-07-17 @ 09:12:35
URL: http://fightforlife.bloggsida.se
Karolina

Haha jag menade nog mer att du verkar duktig på att äta god mat, eller nåt haha. Det där medatt variera sig har jag ingen aning om men du låter som jag, snöar också alltid in mig på vissa saker, just nu är det svamp. Äter svamp till varenda måltid tror jag haha.
Men tack så mycket för tipset om hittarecept.se, låter ju kanon! Då kan man ju skriva i någon ingrediens man har hemma och se vad man kan laga av just det.

Det är kul med mat! När man tar sig tiden att verkligen anstränga sig i köket. Dock har jag märkt att jag blivit mer intresserad av matlagning i och med min ätstörning vilket kanske inte är så friskt. Men jag vet inte, kanske är det bara att jag blivit äldre eller så. Känner du också så? Eller har du alltid varit intresserad av mat?

Hoppas du får en fin dag!

2012-07-17 @ 10:48:07
URL: http://akleian.blogg.se
Linda

Hej, Jag vet inte om jag skickade mitt svar igår,men jag skriver igen,hihi,MHE kliniken i Mora är jag i behandling,jättebra verkligen där tycker jag.Jättekram

Svar: Va skönt att det fungerar för dig! :) Har du vart på Capio/mando i alingsås? Kram
Cecilia

2012-07-17 @ 11:04:40
Linda

Hej,Jag har vart på Mando i Alingsås och Mando i Huddinge på HDV.Fick oxå plats på Capio i Varberg men tackade nej till den platsen.Sen MHE som jag går på i behandling nu.Vart plockar du jordgubbarna?Ha en superdag på Marsstrand,o hoppas att dina hjärtklappningar slutar o du får en förklaring till varför du har dom.Jag har oxå det tyvärr,kroppen har väl tagit för mycket stryk,Jättekram

Svar: Okej, men känner du att den behandlingen du går på nu ger dig något?
Vi plockar jordgubbarna här på Tjörn. Men idag var tyvärr sista dagen :( Så hädan efter blir det till att köpa snordyra i affären istället ;) Dock har jag ätit mig mätt på jordgubbar för flera år framöver.. (nåja, tills nästa sommar iallafall). Haha.

I vilka sammanhang får du hjärtklappningar? Är det också vid måltider?
Ha en finfin dag du med! Kram
Cecilia

2012-07-17 @ 12:12:12
Linda

Hej igen.Jordgubbar e dyrt,håller med dig.Jag har köpt så mycket jordgubbar o ätit massa så det känns lite som man snart ser ut som en liten jordgubbe,hihi....Behandlingen jag är på nu är verkligen bra o ger mig mycket bra.Jag kan bli frisk o fri där.Hjärtklappningar kommer o går men mer vid måltider ja tyvärr.Jag har SVES det är oregelbundna hjärtslag då o då.Jättekul att skriva till dig.Solig Kram

2012-07-17 @ 14:38:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0