Recept – Havreplättar

Här kommer receptet på havreplättarna som jag åt igår. Men ni ska veta att jag höftade lite och gick inte helt efter något recept. Men här är receptet – på ett ungefär ;) 
 
För 1 port. (Blir tre stora eller fem små plättar)

1 ägg
Ca 1/2 dl havregryn
Ca 1/2 dl mjölk
Ca 1/2 dl vetemjöl 
Salt
Vaniljpulver (Efter smak)
Kanel (Efter smak)
 
How to do: 
 
Börja med att mixa havregrynen med en stavmixer eller liknande. Blanda sedan i resten av ingredienserna. Låt smeten stå i 3-5 minuter. Stek sedan på relativt svag värme i en klick smör tills de får en fin yta. Done!
 
Serveringsförslag: Med vanilj/kanel-keso och massa bär. 
 
Havreplättar med kanel/vanilj-keso toppat med hallon och björnbär
 
 
Egentligen kan man nog smaksätta dessa plättar med i stort sätt vad som helst. Men innan ni provar någon annan smaksättning så tycker jag att ni ska prova med vaniljpulver och kanel först. Kombon var kanongod! Jag höftade som sagt en del och gick inte riktigt efter något recept. Men hoppas att ni tycker om dem och säg vad ni tyckte när ni har provat. (För ja, prova ska ni definitivt göra). Och visst verkar det vara enkla att slänga ihop? Lätt och enkelt helt enkelt. Så det ska vara!
 
Puss


Kommentarer
Matilda

Åh, så gott det såg ut! Allt bra med dig annars? Kram :)

2012-07-22 @ 11:08:14
URL: http://makr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0