Regndag

Det var skönt att vakna upp här ute idag igen. Och att vakna av att katten kryper upp brevid en och samtidigt höra sommarregnet mot rutan, gjorde det hela lite bättre! Funderar på att sno med mig katten hem igen, för att få lite sällskap. 
Och med tanke på vädret så känns ändå okej att åka in för massa jobb ett tag framöver nu. Misstänker även besök av diverse familjemedlemmar hemma hos mig i veckan som kommer. Det uppskattas! 
 
Om ni har (o)turen att inte jobba någonting på dagarna och inte vet vad ni ska syssla med en regning dag som den här så ska ni få lite tips på vad ni kan hitta på. 
 
– Baka bröd eller prova på något nytt matrecept. (Själv ska jag prova linfröknäcke i morgon)
– Kryp upp i soffan under en varm filt och läs en bra bok. (Förtillfället läser jag Blondie. Klart läsvärd)
– Trotsa vädret och bege er ut i skogen för en svampomgång. (Har hört att kantarellerna börjar ploppa upp)
– Spontanutflykter (Packa med lite matsäck och åk dit vindarna för er)
– Spela kort eller sällskapsspel (Finns nog inget mysigare)
– Gör som jag och köp lite tyg och sy något roligt (Eller sticka eller virka om det känns mer lockande)
– Åk och shoppa (Ett plus är om det är belöningsshopping ;) )
– Åk till mysiga loppmarknader och fynda (Själv fyndade jag ursöta skålar häromdagen)
– Bada (Inomhus är godkänt om det känns med lockande)
 
Avkoppling med en bra bok
 
Nu är frukosten i magen och nu är det dags att packa ihop lite prylar. Fattar inte hur jag lyckas sprida ut mina saker så onödigt mycket på så kort tid. Haha. That´s me. Sedan blir det en golunch här hemma innan jag åker till Alingsås för jobb. Och föresten, hade jag inte åkt till jobbet igår och kollat på schemat så hade det blivit ännu mer missa idag – fast då i form av för tidig ankomst och inte tvärt om. Det följer alltid med något posetivt i det dåliga. :) 
 
Ha en finfin dag. Puss och Kramen


Kommentarer
Caroline

Jag har ju inte följt dig så länge, men kan inte du berätta lite om när du blev sjuk, och när du fick hjälp :)
Vore väldigt intressant. Alla människor är ju olika men personer med anorexi har mycket samma tankar känns det som. Tackar!

2012-07-19 @ 18:08:15
URL: http://carro6.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0