Spenatplättar

Godkväll!
Kvällen har spenderats med chokladfondue, vin (Pepsi...),fint sällskap, snack och till sist en film. Men innan jag begav mig till mina vänner så intog jag lite middagsmat. Och hörni, låt er inte bli skrämda av häxfärgen – för det var fatiskt riktigt, riktigt gott! 
 
Spenatplättar som passande nog serverades med stekt spenat/champinjoner
 

De må se aningen läskiga och oaptitliga ut, men i detta fallet var det smaken som räknades. Det tillkom även några kokta rödbetor också, men dom skulle koka så förbannat länge så de fick bli "efterrätten" istället. Middagen blev hur som helst riktigt god. Lite improvisation även idag! Uppskattar verkligen mer och mer det där med variation. Det finns så mycket spännande att prova! Okej..nu kanske jag är den enda som kommer på tanken att prova på spenatplättar när man väl ska prova något nytt. Men jag har aldrig påstått att jag är vidare normal heller ;) 
 
Nu sitter jag återigen hemma i soffan och ska snart traska mot sängen. Men först har jag ett lass fruktsallad framför mig som ska ner i magen. Äpple, mango, melon, hallon och jordgubbar..åh! Det blir ett fint avslut på den här lördagsnatten. :) 
 
Hoppas ni har haft en bra dag. Pussen och Kramen


Kommentarer
Linda

Gomorgon,Vilket härligt väder vi har idag.Hoppas att du får en bra o härlig dag.Jättekul o få skriva till dig o att du svarar mig.De frukter du åt igår kväll gillar jag oxå (hihi)..Jag köpte vattenmelon igår som e så gott.Jättekram Linda

Svar: Hejj! :)Ja, det ser ut att bli en riktigt fin dag. :) Det är väl klart att jag svarar dig! :)

Visst är det gott med fruktsallad. Det var riktig kvällslyx! Och ja vattenmelonen är grymt god nu :) Dock föredrar jag honungsmelonen ;) Kram!
Cecilia

2012-07-22 @ 09:18:14
Linda

Tänk va roligt om vi ses på stan tex,får man säga hej då?Jag hade det vart kul.KRAM

Svar: Men det är väl klart att du får!! :) Har du sett mig någon gång tro? :)
Cecilia

2012-07-22 @ 11:40:25
Linda

Nej jag har inte sett dig vad jag vet.. hihi...hade vart kul o ses vi bor ju i samma lilla stad hihi..KRAM

2012-07-22 @ 11:47:42
Linnea

Men mumma, spenatplättar vill jag ha recept på! =)

2012-07-22 @ 18:04:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0