Mina somrar

Sommaren 2007
– Helvetet började och jag tappade greppet om mig själv.
– Träning, gråt, ångest och matvägran beskriver den sommaren rätt bra. 
– Visste inte att detta var början till flera år av gråt, ångest och inrutade dagar. 
Sommaren 2008
– Mådde betydligt bättre den här sommaren jämfört med förra.
– Åt fortfarande efter matschema och drack ND´s – men mådde okej. 
– Vågade utmana och bytte ut de flesta näringsdryckerna mot glass. Det var även då min kärlek till Magnum Mayan Mystica växte fram. Åh! 
– Fortsatt träningsförbud
– Levde ett rätt normalt liv och de dumma tankarna höll på att tyna bort sakta men säkert. 


Sommaren 2009
– Det är sommaren då jag blir friskförklarad 
– Alla tankar hade nu försvunnit och jag åt mer än någonsin. Men mådde jag bra? Sådär faktiskt. 
– Tog igen all missad tid som ungdom och levde livet lite väl mycket om man säger så. 


Sommaren 2010
– Sommaren tjugohundra tio.. wow. Bästa sommaren i mitt liv – so far! 
– Vänner, frihet, god mat, noll dumtankar, resor och mycket där till. Levde verkligen det liv jag vill leva. Dansade och skrattade till gryningen och hade så otroligt mycket energi. 
– När jag tänker på friskhet så tänker jag på den här sommaren. Det är precis jag vill må igen. 

                                                    Taggad tjej redo att slå klackarna i taket. 

Sommaren 2011
– Jag mådde "bra". Åt det mesta – men ångesten kom. 
– Tränade alldeles för mycket
– Nyttighetstänket drog igång
– Oroliga föräldrar
– Energin började försvinna och utekvällar ersattes med många hemmakvällar
– Dumtankar som jag inte tog i tu med. Men hade jag vetat att jag ett år senare hade suttit i den sits jag gör idag så hade jag förmodligen agerat annorlunda. Det kan ni skriva upp! 

                                                        Pigg på utsidan – sliten på insidan

Sommaren 2012
– What can I say? Det var inte så här jag hade räknat med att min sommar skulle bli som 20-åring. 
– Ska göra det bästa av varje dag
– När sommaren är över så ska jag vara på ruta 6 av 10 – det ska jag se till. 
– Ska våga utmana mer
– 
Ska försöka återfå energin till Augusti då det väntas en vecka av dansandes enda till gryningen. (Suck, hur kommer det att gå?)
– 
Trots omständigheterna så ska jag se till att detta blir en riktigt, riktigt fin sommar! 

        Taggad tjej redo att slå klackarna i taket?! (Haha, njaaa. Snarare en otaggad tjej redo för soffhäng)

Detta var en liten sammanfattning av mina senaste somrar. Mitt mående har verkligen gått upp och ned. Men för det mesta verkar jag ha mått rätt bra. Eller vad tycker ni? Nu ska jag se till att sparka mig själv i baken lite extra hårt så att jag får uppleva den sommaren som jag faktiskt vill. Visst, det kommer inte bli exakt som jag vill. För hade jag fått välja så hade den här sommaren sett ut som sommaren 2010 – och det kan jag bara drömma om. Men jag ska inte gräma mig mer över det. Det är bara att acceptera dagsläget och inte spilla några extra tårar över det. Men för att få en någorlunda sommar så behövs det lite mer action – och det påbörjas redan ikväll! 


Kommentarer
Matilda

Helt otroligt vad fin du är!! Allt bra med dig annars? kram

2012-06-18 @ 21:02:32
URL: http://jordgubbssaften.blogspot.com
Esmeralda

Du är så otroligt fin! Jag tror på dig,kämpa på och ge inte upp du fixar det här. Kram

2012-06-18 @ 22:08:12
URL: http://esmeii.devote.se
klara

sv: verkligen! tack fina du, kram

2012-06-18 @ 23:09:35
URL: http://femkopparkaffe.blogg.se
Linnéa

Åh du är så himla inspirerande!
Ja blir oxå taggad på att komma upp till normlvikt och vara lycklig när jag läser dina inlägg! :D
Bilden med havet i bakgrunden var himla vacker förresten :)

2012-06-19 @ 12:05:41
URL: http://linneajoha.blogg.se/
Johanna

åå.. Vi får försöka göra den här sommaren så bra som det bara går, utmana och kämpa!
Sv: tack för dina fina ord, blir så trött på vissa människor haha. Kram! <3

2012-06-19 @ 12:13:02
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Ellen

håller alla tummarna för att det ska gå bra för dig! :)

2012-06-19 @ 12:22:04
URL: http://vindsvala.blogg.se
Helene

sv: Ja det var jättegott! :)
Hoppas du får en fin sommar! Bra att du börjar på en gång, att ta tag i det;)

2012-06-19 @ 13:43:35
URL: http://nystig.blogg.se
linnea

Fina, vackra tjejen! Glöm inte bort att ge dig själv en liten klapp på axeln då och då för det stora arbete du uträttar och de framsteg du gör! Du är snart tillbaka till 100% (om inte 120% efter detta). Tusen kramar!

2012-06-19 @ 21:22:28
URL: http://linneahs.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0