Haricots Verts

Vart vaken sedan fem i morses. Slå den om ni kan! Idag var det nämligen jag som öppnade på förskolan och jag är så rädd att försova mig och att barnen ska stå utanför i kylan och vänta på mig. haha. Så sover alltid lite oroligt de nätterna som jag öppnar.
Var uppe och fixade i ordning matlåda till mig själv vid halv sex. Bra planerat känner jag! Dock var det skönt att få sluta tidigt idag. Slutade halv ett och klockan ett hade jag arbetsintervju. Och den gick suuper :) Ska provjobba på torsdag och på fredag får jag reda på om jag får jobbet eller inte. Vet dock inte om jag vill ha jobbet med tanke på skolan till hösten + att det innebär jobb hela sommaren. Och det lockar mig tyvärr inte så mycket.
Men vi får se hur provjobbandet går och så ska jag se till att ha bestämt mig tills på fredag. :)
Nu är jag hemma efter en mysig fika på stan och middagen har precis landat i magen. Och vet ni? Idag lagade jag en ny maträtt för lite variation. Hör och häpna. Igår så föreslog mamma att vi skulle äta falukorv och makaroner idag, men jag erbjöd mig att laga något annat istället. Falukorv och makaroner i all ära, men det får faktiskt vänta ett tag till tyvärr. Det bjöds det istället på en underbar kycklinggryta med haricots verts. Det kommer bli en stående maträtt på vår meny.
Kycklinggryta med haricts verts som serverades med bulgur. Önskas recept får ni hojta!
Känner mig lite lättarna i tankarna idag. Fortfarande mycket som snurrar, men det är ju faktiskt inte så konstigt med tanke på allt som händer omkring mig. Släpper mer och mer på kontrollen för varje dag som går i allafall. Minns ni att jag skrev för ett tag sedan att jag grubblade över något som skulle ske flera månader framöver? Jag har nu insett att det är en jäkla skitsak och har helt och hållet släppt det nu och tänker ta det som det kommer. Inget att fasa över!
Nu ska jag på en promenad till ICA och hämta ut ett paket. Wihooo! Tröstshoppade istället för att belöningsshoppa nämligen. (hoho) Det är jag värd ;) 


Kommentarer
ellen

om receptet var gott så tycker jag att du skulle kunna dela med dig ;-D

2012-03-19 @ 17:32:20
URL: http://ellenkiara.blogspot.com
L

Shoppa är den bästa medicinen mot allt! ;)

Jag hojtar till om recepter förresten. Jag är vegetarian dock, men bara att byta ut kycklingen mot quorn eller några mumsiga bönor :D



SV: Man kan ju om man vill. Och jag VILL bli frisk!

2012-03-19 @ 18:54:20
URL: http://karusellkaos.blogg.se/
Johanna

sv: haha! Älskar alla sorts skorpor.. <3

2012-03-19 @ 18:56:30
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Anonym

Ett tips, ta lite större prtioner om du vill öka i vikt.

2012-03-20 @ 22:57:11
Anonym

behöver du inte äta mer än de där?:o

2012-03-26 @ 13:12:32
Cecilia

Sv Anonym: Jag är en person som inte gillar att ha en bauta-portion framför mig. Tar istället fler gånger :) Men jo, jag äter mer än det där ;)

2012-03-26 @ 18:53:10
URL: http://vagenupp.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0