Lördagsmiddag

Matbild efter matbild hamnar här på bloggen. Dock inte så konstigt med tanke på att nästan hela min vardag handlar om mat. Hoppas ni står ut, för jag tänker inte sluta ;) Blev dock inga biffar eller lax idag. Hör och häpna. Blev en god lördagsmiddag ändå. Löv(biff), bakad potatis, sallad och en kall sås. Och en massa påskmust på det. Påskmust smakar förövrigt som en blandning mellan öl och cola tycker jag. Lät skumt, men smakar då satans gott.
Och ja, lök är gott!

Innan middagen blev det en runda på stan med mamma. Fick köpt en massa saker till vernissaget. Blåa ljus till de blåa tavlorna, rosa ljus till de rosa tavlorna osv.. tror att det kan bli riktigt fint :) Hade även ett låååångt och fint/jobbigt samtal med mami förut. Fick nog vätskebrist efter det snacket, så det var nog tur att jag fyllde på med lite påskmust vid middagen. Kändes dock skönt att få ventilera sig lite. Vi pratade även om att jag kanske ska gå och prata med någon. Ingen behandling utan bara en person som jag kan prata och bolla tankar med. Men får se hur det blir med den saken. Tycker att det är så jobbigt att öppna upp sig för nya personer. Men det tåls att tänka på, helt klart.
Nu ska jag smälta maten. Puss och Kram


Kommentarer
Johanna

Jag älskar matbilder :D haha.. Fortsätt med det <3

2012-03-31 @ 19:37:43
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
Johanna

Sv: ja men exakt.. Man tjänar inte ett skit på att låtsas, det kommer ändå bara ikapp en i slutändan. Kram <3

2012-03-31 @ 19:58:03
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se
ida

Matbilder inspirerar! När man har fantasi som en sten så kan man behöva lite inspiration till ny och smarrig mat! de sägs ju att vi äter mkt med ögnen! ;)



Skönt att du fick ett bra prat med mor din, funderade på om det inte skulle bli lite kladdigt i ögonen om man skulle gråta ut påskmust? Men bra att du fyllde på, det där med vätskebalansen är inte att leka med!

Att prata med någon är inte helt fel, alltid svårt att öppna sig för ngn man inte känner. Men samtidigt så kan det vara fördel just för att de inte vet allt, och kan komma med nya tankar och reflektioner som är svårt att se när man är mitt i ngt, både som sjuk o anhörig. Ibland behöver man bara få häva ur sig en massa, ut o bort med det. En del saker som man kan va rädd att berätta för de som står en nära, rädd att oroa eller såra. Ibland kan man bara behöva vräka ur sig allt som rör sig inuti, utan att tänka på att förklara/försvara något - ha syftet at få ventilera!

Men det är inte lätt... Men som du skrev . tål att tänkas på!

2012-03-31 @ 20:53:02
URL: http://skeptisk.blogg.se/
Jen

Hahaha!! Öl och cola, go kombo ;)

2012-03-31 @ 21:13:20
URL: http://thejenna.blogg.se/
camilla

åå gött :) dock skippar jag påskmusten har aldrig gillat varken julmust eller påskmust haha :P



hur känner du inför att prata med någon? tror de kan vara en bra ide :)



bor du nära göteborg?:D jag bor ca 10 mil norr om gbg :) du då? är 21 år hihi :) hur gammal är du?



kram på dig, ha en underbar dag:D

2012-04-01 @ 09:33:07
URL: http://resanupp.devote.se
isa

tack söto! du gör ju också framsteg :) varje dag! kram

2012-04-01 @ 10:34:11
URL: http://cookiedough.blogaholic.se
tilde

super fin blogg<3<3 Vilken mumsig bild.Hoppas du haft en fantastisk dag :) <3<3<3<3

2012-04-01 @ 20:56:52
URL: http://tildeeahltin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0