Cecilias Fotodesign

Har fått lite frågor angående mitt företag. Så tänkte bara berätta lite om det för er som är intresserade :) Som ni kanske vet så är jag väldigt intresserad av foto. Har vart det under många år så valet av gymnasielinje var rätt givet för mig. Tillbringade mina tre år i gymnasiet på en medialinje med inriktning på foto. Trivdes som fisken i vattnet.
Under åren som gått så har jag även gjort en hel del fotojobb. Har bla fotat för olika företag. Ett av de företagen är Explorius. Jag fotade framsidan till deras katalog som sedan skickades ut i över 500.000 exemplar till olika skolor runt om i Sverige. Fick äran att göra detta tre år i rad. Det tog tid, men det var riktigt kul :) Kanske hade ni den katalogen på just din skola?
Vår fina bil med min logga
Nåväl.. för några veckor sedan så bestämde jag mig för att göra något med alla foton jag har tagit genom åren. Här hemma kryllar det av canvas-tavlor med mina motiv på väggarna. Så jag tänkte – varför inte försöka sälja mina foton i form av canvas-tavlor?
Och sedan var processen igång. Så "Cecilias Fotodesign" som mitt företag så fint heter går alltså ut på att sälja canvas-tavlor med mina motiv på. Har redan fått sålt några, men startskottet går egentligen av den 28 April då jag ska ha mitt fotovernissage. Detta kommer hålla på mellan den 28april - 6 Maj.
Vårt vardagsrum med min tavla

Vad innebär ett fotovernissage?
Vem som helst är välkommen och tanken är att man kan komma dit och titta på alla mina foton samt beställa tavlor om man så vill. Fast känner man bara för att komma dit och mingla runt så är det tillåtet det också ;) Kommer ha ett rullande bildspel på alla foton man kan välja och vraka bland. Kommer även hänga upp massa tavlor som visnings-ex för att visa vilka storlekar man kan köpa.
Samarbetar även med ett annat fotoföretag här i stan. Så lite av vinsten går till dem (men mest till moi) ;) Det är även det företaget som hjälper mig att trycka alla tavlorna. :)
Så när jag säger att jag sitter och jobbar med företaget så innebär det för tillfället att jag förbereder inbjudningskort till vernissaget, annonser till tidningen, skatte-papper hit och dit, väljer ut foton, pillar med en hemsida osv. Mycket att göra, men ack så kul :) Och om jag får sålt en eller hundra tavlor spelar mig ingen roll alls faktiskt. Bara kul att vara lite sysselsatt vid sidan av det "riktiga" jobbet. :)
En annan del av vårt vardagsrum med mina tavlor

Så har ni vägarna förbi lilla Alingsås (för det har man ju sååå ofta menar jag) så är ni mer än välkomna till vernissaget. Nu vet ni även lite mer vad jag sysslar med just när det gäller min fotografering. 


Kommentarer
Anonym

Wow!! Vilken talang!! Det är verkligen något du borde satsa på. Att brinna för något och få pengar för det är ju bästa mixen :)

2012-03-26 @ 21:25:51
Johanna

Sv: åå nu längtar jag ännu mer, folk säger att det var den bästa dagen i deras liv. haha hittills iaf ;)

Vad fotar du med för kamera? :) Super fina foton!! <3

2012-03-27 @ 08:40:06
URL: http://brunnbergjohanna.spotlife.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0