21 Maj

Trots att jag inte tillbringat allt för många minuter i solen så är jag ändå helt dåsig. Det är nog den kvava åskvärmen som spökar till det tror jag. Har mest suttit i skuggan och gottat mig :) Har även vart en redig hemmafru idag och planterat. Haha. Tycker att det är så fantastiskt gott med färska kryddor i maten, så jag och mamma gjorde en fin liten kryddodling ;)
Oregano, timjan, rosmarin, citronmeliss, gräslök och lite annat smått och gott!

Det blev en riktigt bra dag idag. (Trots att det kändes som rastlösheten skulle äta upp mig innefrån i morses.) Var iväg och handlade studentpresenter, mat, födelsedagspresenter och lite andra nödvändigheter nu på eftermiddan. Men nu är jag hemma igen och är bänkad i framför teven – precis i vanlig ordning. Kvällsmaten ska även ner i magen snart – också i vanlig ordning. Ska nog göra något extra somrigt idag. :)
Ny kofta

Middagen gick förövrigt kanoners idag. Ska äta samma mat i morgon igen. (Blev ett helt lass över) Men det var bara bra, för gör man en sak tillräckligt många gånger så känns det helt plötsligt inte lika skrämmande längre som sagt. Så nu ska jag nöta in denna maten så lär det inte vara några problem sen :) Nästa vecka ska det nötas in något annat gott!
Hoppas att ni har haft en fin dag 


Kommentarer
Ida

Plantera är kul, ja har försökt plantera en del på min balkong, dock tycker katterna att de ska gräva upp det igen?! Sådde o planterade i en lite större låda förra året, då tog katterna sig rätten att använda den som alternativ kattlåda! Men fasen så de växte!!! (fick "bygga" in lådan med hönsnät för att hålla dem från att gå i där, men då försvann lite av den mysiga odlingskänslan... ) i år har ja inte kommit till skott riktigt ännu. Men ön är de inte för sent :)



Vad blev de för utmanings mat om man får vara lite nyfiken?

Ha en trevlans kväll!! Kram på dig

2012-05-21 @ 20:52:34
URL: http://skeptisk.blogg.se/
Ida

Bra att du ökar ut maten eftersom det inte händer så mycket... Allt hänger ju på en själv hur man vill leva sitt liv. Det ligger i våra händer även om jag är på behandling så är det JAG som måste göra jobbet o VILJA bli frisk och öka i vikt, annars kan man gå i vilken beh som helst, den bästa, o ändå inte bli fri om man inte vill det själv. Du har viljan, det märks <3 Jag har svårt med motivationen just nu...

Känner som du, vill kunna äta vad som helst utan att behöva tänka på att snart ska jag ha näringsdryck o då avstå från att äta för att jag känner för det. Men en nd motsvarar 6 dl glass o det kan jag inte få i mig så blir svårt utan nd... Äter du bara en frukt o saft till mellis?

Mora är bra men jag vill inte att det ska gå så fort med vikten som dom vill. Allt hänger som sagt på mig... Jag är deppig o har svårt att se en ljus framtid. Äter medicin men hjälper sådär... Skönt att du slipper det. Kramis

2012-05-21 @ 21:17:15
URL: http://fightforlife.bloggsida.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0