Godkväll!

Tugga, svälj. Tugga, svälj. Vart är hungern? Är alltid hungrig när det vankas kvällsmål. Men inte idag. Känns som jag precis har ätit. Lite tråkigt. Allt smakar bättre när magen vill ha mat. Men, man ska inte låta sig stoppas för det. Jag vet att jag inte ens ska hinna bli hungrig. Man hinner inte med sådant när man ska gå upp i vikt. 
Och trots detta faktum att magen känns full redan innan jag satt tänderna i första mackan så tog jag ändå mer ikväll. Och något vägande/måttande var helt uteslutet även ikväll. Bara man gör det till en vana...
 
Har fått många slag i magen i dag. Tycker inte om det, alls. Tar jag extra illa upp för att jag vet om att jag gör fel ? Eller gör jag det? Vems val är det egentligen jag lyssnar till. Mina eller "mina"? Så förbannat svårt att avgöra. 
Är nöjd att jag inte lyssnade på "mig" ikväll och åt mindre än vanligt – bara för att jag inte var hungrig. Vet att det inte leder någonstans. Så kan man göra när man är normal och frisk. Nu gäller det att tugga och svälja..oavsett!
 
Gottgott
 
Dagens gjort: Fikat, lagat mat, städat och snickrat. Effektivt. 
Humör: Fundersam och besviken.
Dagens längtan: Måndag
Dagens superlängtan: Den kan ni nog lista ut.
Dagens mat: Godaste var en ny yoghurt. Och fikat. 
Dagens köp: Förutom fika – nada. 
 
Känns som jag har tappat inspirationen till det mesta. Om det är något ni vill veta eller läsa mer av är det bara att hojta! Nu ska jag slå mig ner i soffan. Hoppas ni får en fin kväll. Puss & Kram


Kommentarer
Caroline

Kan du inte visa vad du äter under en dag? Sådär som jag brukar. Med tider å sånt. Vore kul!

2012-11-17 @ 20:48:30
URL: http://carro6.blogspot.com
Lisa

Vad fikade du? Bulle eller liknande? Eller var det bara äpple och te?

2012-11-18 @ 00:40:55
Anonym

Jag håller med Caroline! :)

2012-11-18 @ 08:52:37
Lisa

åh...en ny god yoghurt. Vilken då? någon du rekommenderar?

sant så sant. Ibland är det bara att tugga i sig och se glad ut. Att vara hungrig har du nog inte tid med i det här läget+ att hunger har du väl upplevt så det räcker och blir över förra hösten?

ta hand om dig!


2012-11-18 @ 09:45:13
URL: http://koffeinpralin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0