Misslyckad Utmaning!

Har inte övergett er. Bara haft mycket att göra hela dagen lång. Somnade sist och vaknade först. Precis som vanligt. Gick upp åt frukost och sedan var planeringen igång. Vi skulle åka iväg och handla ingredienser till lussekattsbak, glöggkokning samt pepparkakor! 
"Okej, idag kör jag på – utan att tänka". Det kommer inget "perfekt" läge, så jag tänkte ta tjuren vid hornen och sätta mig med en lussekatt till eftermiddagsfikat. Har vart inställd på detta hela dagen, såklart. Men.. så sitter jag här, mäkta besviken. Inte på mig själv, utan för att lussebullarna inte hinner bli klara förens jag har åkt iväg till jobbet (!!).
Och i morgon är jag ensam hemma hela dagen och då kommer jag inte känna mig lugn nog att sätta mig där med en bulle själv. Vill ha lite trevligt, stöttande sällskap också. Kanske inte behövs, men det känns ändå tryggt. Just för att verkligen våga också. Tror inte att det blir av om jag gör det i min ensamhet. Dock är jag extra duktig på att utmana när jag är själv.. men då med andra saker! 
 
Så typiskt bara. Hade faktiskt vågat idag! Det vet jag. Var inställd på detta idag och så skiter det sig.. Kanske ska ta något på jobbet istället. En sådan där som jag tog hem och la på utmaningshyllan... Eller så beställer jag ut en leverans med ett gäng bullar ;) Men what to do. Får hoppas att de gör trippel sats och fryser in ett gäng, så jag kan fixa det i veckan istället! 
 
 
Har även vart på stan och inhandlat bästa tröjan. En blå/vit, tjock, stickad polotröja! Ser ut som en gosig fiskare i den. Perfekt nu i kylan, men även en höjdare på sommarkvällarna. En julklapp, helt enkelt! Inslagen och klar och efter detta inlägget så har jag heeelt glömt av att jag kommer få den. (höhö). 
 
Nu är vi hemma och har ätit en sen lunch. Orkade inte bry mig om att mattiden passerade förbi när jag stod i den milslånga kön i mataffären. Kunde inte göra något åt saken ändå. Lika bra att ta det lugn och inte bry sig. Och hey, inget farligt ha ju hänt? Mellis blir väl lite senare och kvällsmaten med. Men med tanke på att jag jobbar tills halv ett så kan jag lika gärna äta några timmar senare också. Försöker glida meeed och släppa på allt! Bara göra som de andra (+ äta lite extra). Lättast så. 
 
Efter idag tar jag helg. Ska bli förbannat skönt! Ska ligga under mitt varma täcke hela helgen och samla krafter. Är mest trött och frusen hela dagarna. Hoppas att ni får en fin dag/kväll. PUSS


Kommentarer
Maria

Asså förlåt för den här kommentaren men va jobbigt det måste vara för dig att leva som du gör att t.ex inte kunna äta en bulle utan att någon ska se att du äter Bullen. Du äter väll ändå Bullen för din skull och ingen annans. Tänk att du är vuxen du ska inte behöva leva så begränsat. Tänkt på hur du vill att ditt liv ska se ut. Vill du inte gå ut med vänner och ha kul och kanske träffa en kille du blir kär i och sedan spenderar ditt liv ned och till och med kanske få barn med och skapa en familj? Jag menar att det spelar ingen roll om du bara äter Bullen framför någon för visst de kommer kanske berömda dig och säga Gud va duktig du är som äter en lussebulle. Men tänk att du är vuxen och behöver beröm för en bulle istället för att bara ta och äta och slå anorexins på käften för att du vill ha ett bra liv och leva utan bekräftelse. Du kommer få ett så grymt bättre liv om du sätter igång dagarna bara går och går , åren bara går och går om 10 år sitter du där och ångrar allt du inte gjorde i din nuvarande ålder. Fina du , du missar de BÄSTA åren i livet av att dra dig efter dessa rutiner anorexin har bildat.
Vill verkligen inget illa med kommentaren tänkt bara till på hur du verkligen vill minnas dina unga år. Kram

2012-11-30 @ 16:29:57
Sara

Ta lussekatten en annan dag, det kommer du att fixa. Eller ta en på jobbet! Kramar

2012-11-30 @ 18:04:16
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Hanna

Men då var den ju inte helt misslyckad ändå, då ska du ju vara superglad för att du vet att du hade fixat utmaningen denna gången om det inte vore för omständigheterna!! Sjukt bra, nästa gång kommer du fixa det galant. Kram!

2012-11-30 @ 20:51:36
URL: http://elvamil.blogspot.com
Linnea

Nej du den går vi inte på!! Kom igen nu sötan! Ta en liten lussebulle när du kommer hem från jobbet, det kommer göra varken till eller från DET ÄR BARA EN BULLE!! Det enda som kommer hända är att du spöar på ätstörningen och det finns inget dåligt med de.. Gör det inte så "heligt" du kan ta en bulle i ntt när du kommer hem DU BEHÖVER DET och sen kan du fika ett mysfik med bulle och familj en annan dag, varje dag! DET ÄR INGEN SKILLNAD ALLS PÅ EN LITEN SKETEN ;) BULLE OCH PÅ DIN NÖTBLANDNING! Lovar!! KOM IGEN NU IN MED BULLEN NU!!

KRAAAAM

2012-11-30 @ 21:43:48
ellen

Det är en ny dag i morgon och en dag efter den också, du fixar lussekatten då i stället!
Styrkekram!

2012-11-30 @ 22:29:56
URL: http://sandal.blogg.se
m

Om du vill ha lussebullen tycker jag du ska ta den, om det så är mitt i natten!!!

2012-12-01 @ 09:43:41
Elin

Håller med, gör det inte så himla heligt. Självklart är det grymt bra att du vill äta en bulle, men spelar det egentligen någon roll om du tar den innan eller efter jobbet? En bulle istället för kvällsmackan och så lite yoghurt på det? Det fixar du :)

2012-12-01 @ 10:33:48
Frida

Alltså, ibland undrar jag om du vill bli frisk? So what om du går upp i vikt av 200 gram choklad eller dina mackor?? Du vill ju upp i vikt?! Eller? Börjar undra!!! Om du inte kan äta eller tillåta dig att ta en kaka, bulle, glass eller spontant äta utanför dina tider när du vill upp i vikt så lär du ju knappast kunna det när du blir normalviktig? När du blir det är ju med frågan, för det ser inte ut att hända så himla mycket?! Om du inte kan tillåta dig att vara spontan i nuläget så kommer du ju vara en normalviktig person med fortfarande ätstörda tankar?
Sök mer hjälp, du behöver nog det!
Vill dig bara väl och att du ska inse problemen och att du inte ser tillbaka på ditt liv som 20 år då du satt hemma och klappade katten medans resten roar sig...

Svar: Tack för peppen osv.. :D
Cecilia

2012-12-01 @ 18:28:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0