"När jag....

...har gått ner till min målvikt ska jag unna mig med massa gott, ska ut och festa, jag kommer känna mig snygg, jag ska köpa nya kläder och jag kommer vara så jävla lycklig". 
 
Men...
 
Istället slutade det med att du fick ångest av att bara tänka på den där maten du trodde att du skulle njuta av, målvikten blev lägre än "planerat", orken till att festa blev som bortblåst, du kände dig plötsligt större än någonsin och lyckan existerar inte längre. 
 
Lögner. Ja, lögner och inbillningar blev vad som följer med viktnedgången. Inte riktigt som planerat va? Idag säger jag istället något som jag vet kommer att stämma.
 
"När jag har gått upp till min målvikt så ska jag njuta av livet, vara lycklig, köpa nya kläder, äta allt, känna mig snygg, vara ute och festa, ha ork, resa och jag kommer vara så jävla lycklig". 
 
Allt detta har bara vart en lögn. På alla sätt. 
 
 
 
 


Kommentarer
ST*

Om jag låtit överlägsen i tidigare kommentarer: detta kämpar jag fortfarande med! Att inse att det inte blir bättre på "andra sidan". Att förstå att jag lever NU. Att jag har rätt att leva hela tiden. (Och att min vikt inte spelar in för livskvaliteten.)

Tack för påminnelsen C!

2012-11-02 @ 23:13:33
Julia

Det är bara synd att det ska behöva gå så långt innan man inser att verkligheten inte alls blev som man hoppats. För vägen tillbaka känns så otroligt lång.. Men du kämpar på bra, du kommer finna lyckan igen! Kram

2012-11-03 @ 04:34:22
URL: http://juliajensen.se/
Victoria (frukostera)

Gör allt det där NU istället, för vem är det som bestämmer om du är frisk förutom digsjälv? Börja imorgon! Du är och kommer fortfarande att vara digsjälv oavsett tidpunkt... :)

STYRKEKRAM! <3

Svar: Ja, lika bra att börja idag!! Ju längre man skjuter upp det desto svårare blir det. Tack för din kommentar! Kram till dig! :)
Cecilia

2012-11-04 @ 19:15:17
Yvonne

Låter mycket bra. Kämpa på!
Kram

2012-11-09 @ 20:16:33
URL: http://itsnonne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0