Veckostart

Måndag och ny vecka. Fullspäckad med mängder av roliga saker. Lite jobb, lite ledighet, biomys, hejdåmiddag, fikor, shopping, hämta hem lilla pappa och nya utmaningar.
Vaknade för tidigt idag – igen. Gick upp, åt frukost och nu har jag precis vart ute på en långpromenad med min syster i det fina vädret. En långsam sådan med många, långa pauser vid fina utsiktsplatser. Känner redan att min kropp orkar mer. Tidigare har jag satt mig ner och flåsat efter tio meter. Men nu orkar jag gå utan att stanna vidare ofta. Ryggen känns även starkare. Har inte alls lika ont. En kombination av tillräckligt med mat, tunga lyft på jobbet och långsamma promenader, helt enkelt. Kroppen är på ingång! 
 
Kalla nätter

Satt och åt nattamat klockan halv två inatt. Det är förvisso något jag alltid gör när jag stänger på jobbet. Men oftast blir det något simpelt. Men inatt var jag hungrig när jag kom hem och åt rejält, verkligen rejält. Inga vanliga mängder och annan mat. Kändes bra. 
Resten av dagen kommer gå åt till Sushilunch, (längesedan nu ju), lite shopping, pyssel här hemma, nytt mellis, städning och till sist det bästa – slappande framför teven!
 
Längtar tills nästa måndag. Då ska jag kicka igång detta på riktigt. Vet att det är dumt att vänta med alla mina utmaningar. Men jag tror att det är lättare att agera när någon säger till mig exakt vad jag ska göra. Jag är plikttrogen och jag får bara dåligt samvete om jag misslyckas med hemläxor. Så väl känner jag mig själv. Det är just nu, när det är jag som har all kontroll samt sitter på alla val och beslut som det går lite trögt. En vecka till. Sen kör vi på riktigt. Det ska ni få se. 
 
Hoppas ni får en bra start på veckan. Puss
 


Kommentarer
S*

Om jag ska vara ärlig är nog en stor anledning till att min KBT-behandling "funkar" (hoppas jag!) är att jag vill vara duktig och göra läxan jag får! :-) Grejer jag aldrig fixat annars görs av bara farten för att kunna säga "Titta, fröken, va duktig jag va!".
De lurar oss... Men vi blir friskare av det! :-)

(men jag håller med dig ändå: dumt att vänta...)

Svar: Precis så känner jag med! :) Behöver något att bevisa för att jag kan. Trots att det bara är mig det gäller egentligen. Behöver ju inte bevisa något för någon. Men som sagt, tror att detta kan hjälpa :))
Cecilia

2012-11-12 @ 13:48:17
Linda

Hej,Hoppas att allt e bra med dig, Ha en fin dag.KRAM Linda /Alingsås/

Svar: Hejj! :)Allt står fint till. Hur mår du ? :) Kram!!
Cecilia

2012-11-12 @ 13:55:39
Helene

Vad bra att din kropp blivit starkare! Tycker du är stark som orkar jobba så länge som du gör. Det har jag aldrig gjort än så länge... Kram!

2012-11-12 @ 14:23:47
URL: http://nystig.blogg.se
Sandra

Om du är lite som jag när det gäller att vilja prestera, så tror jag KBT kan vara bra för dig. Sen jag började där har jag vågat utmana mig mer och mer. Hon ger mig hemuppgifter som jag ska gjort till veckan efter, och vill ej misslyckas, så därför gör jag dem och motbevisar mig varje gång med att det inte var så himla svårt som jag förut trott! :) Sen ska det självklart finnas en gräns så att man inte överpresterar. Men det jobbar jag på ;)

2012-11-12 @ 15:13:22
URL: http://daysofmine.blogg.se
Maja

Jag är också en sån som gör vad hon blir tillsagd, för jag hatar att göra människor besvikna. Däremot har jag ju lyckats "vänja" mig själv vi att bli besviken på det jag gör så det är en jäkligt hård utmaning att bli hårdare mot mig själv.
Sushilunch blev det för mig idag, mumsfillibabba! :D
Kram! <3

2012-11-12 @ 16:09:52
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0