21 September

Suck. Suck. Suck. Ska inte överföra min energi till er idag. Det är ju trots allt fredag. Ni kanske ska vara glad att jag jobbar hela dagen och inte kan skriva ;) Gick och lade mig med mättnaden uppe vid öronen igår. Borde känna mig stolt, och det gör jag till viss del. Men från ingenstans så smällde det och jag fick oväntat besök på sängkanten. Dumma dumma tankebesök. 
 
Men trots att jag bokstavligt talat mådde illa igår när jag lade mig så vaknade jag upp precis som jag tänkte. Med en hungekänsla alltså. Älskar min kropp ibland. Den håller på att reparera sig så fint. Inte konstigt att den är trött ibland. Man kan inte hinna med hur mycket som helst på dagarna. 
Och vi börjar bli vänner, jag och min kropp. Vi lyssnar på varandra rätt bra nu för tiden. 
 
Och nu säger den åt mig att skynda mig med maten en aning. Måste kila snart!
 
Vi hörs ikväll. Puss & Kram


Kommentarer
Julia

Alla dagar kan inte vara bra dagar, det är något vi inte kommer ifrån. Men tänk ändå så många fler dagar som är bra nu jämfört med tidigare. Man får nog försöka stålsätta sig och inte bli allt för påverkad när tankarna drar iväg. Nu är jag kanske inte rätt person att säga så, då jag själv misslyckas på den fronten, men dina framsteg gör mig glad. Det ger mig hopp. Du har trots allt kommit en bit på vägen, vilket får mig faktiskt att bli aningen avundsjuk om jag ska vara ärlig. Visst, det är bara jag själv som kan styra mitt beteende, men jag är så glad för din skull och dina framsteg och en dag ska jag vara lika glad för mina egna framsteg också. Hoppas verkligen du håller fast vi detta, du kommer klara det!! :))

2012-09-21 @ 10:42:23
URL: http://ocensureradflicka.blogg.se/
isa

Hoppas du får en bra dag ändå :)) haha roligt det där med mättnaden, vet inte hur många gånger jag sagt "kommer aldrig bli hungrig igen, buuuuhU" men likt förbannat är man sugen på mat igen efter nån timme ;) kramar

2012-09-21 @ 15:12:25
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Helene

Alla äter för mycket ibland... Men din kropp verkade ju bara må bra av det eftersom du var hungrig när du vaknade :) Jag brukar också vara hungrig när jag vaknar även om jag ätit för mycket kvällen innan. Förbränningen får sig kanske en extra skjuts? Svårt att veta, men jag tror i alla fall inte att kroppen tar skada av det, jag brukar känna mig extra pigg dagen efter jag ätit för mycket. Det är nog bara om man äter för mycket hela tiden som det inte längre är bra. Det är nog bara bra att du tänjer ut magsäcken lite så du kan äta mer, då kommer du inte må illa längre.

2012-09-21 @ 18:24:40
URL: http://nystig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0