Blev pannkaka av pannkakan

Ni vet den där känslan när man har planerat något, sett fram emot något, fått tummen ur och helt enkelt vågar något. Och så går planerna i krasch. Precis den känslan sitter jag här med nu. 
Okej, så jäkla dramatiskt kanske det inte är. Men nästan ;) Hade ju planerat att äta bananpannkakor till lunch idag. Och så händer det, jag misslyckas med något som sägs vara något utav det lättaste man kan göra. Suck på den. Det blev pannkaka av pannkakan kan man säga. När jag väl står där och steker och känner hur jag längtar efter att få hugga in i mina pannkakor så går något snett. Det blir geggigt, brännt och inte alls så som pannkakor ska bli. 
Åh, frustration. Vad gör man nu då? Skulle jag ställa mig och laga något nytt så skulle maten ha blivit alldeles för sen för min del. Och det orkade jag inte med. Så det fick bli nödlösningen. Toastjärnet!
 
Toast med keso 
Wokad spenad, Champinjoner
Efterrätt – melonas

Nog för att det var riktigt gott, men inte vad jag hade tänkt mig. Får ta den där förbannade bananen ikväll istället. haha. Gudarna är emot mig!  
Får hoppa in tidigare på jobbet idag. Kaos i planeringen med maten, men det är bra övning tycker jag. Får ta och anpassa mig lite och inte bli för bekväm vid mina tider. Man måste kunna vara lite flexibel och inte flippa ur om man får äta en halvtimma tidigare/senare. För vad spelar det för roll? Och åter igen, är man inte sådär ashungrig vid kvällsmaten om det tidigare målen blev lite försenat så kan man ju faktiskt äta lite mindre vid kvällisen och äta det sista någon timma senare. Inte sant?
 
Hoppas ni har en bra dag. Kram & pussen


Kommentarer
Sandra

Grymt bra jobbat, att mitt i stundens hetta hitta på nått nytt att äta. :)

2012-09-24 @ 16:18:15
URL: http://daysofmine.blogg.se
Em

jag skulle ha fått panik om det hände mig. bra jobbat att du kunde vara flexibel. det tycker jag är det svåraste med att äta "normalt".

2012-09-24 @ 18:52:35
URL: http://addictedtorunning.blogg.se
Evelina

Haha, ja, gudarna var emot oss! Låt oss hoppas de är med oss idag ;) ska äta min jäkla äggskalsgul idag, och du dina pannkakor?!
Var det bananpannkakor du gjorde, med ett ägg och en banan? Testa isåfall att steka på lååååg värme och länge. Tålamod krävs ;)

2012-09-25 @ 08:17:23
URL: http://svindlandefrihet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0