En "ny" klassiker

Vet ni? Jag tror att jag har hittat en ny favorit på både frukost och lunchmenyn. Samma mat, olika innehåll. Velandet slutade med något "nytt" gott, och mättande. Fick återuppleva gamla smakminnen. Som den periodare jag är så hade jag en period då jag åt detta så gott som varje dag. 
 
Vad hittade jag nu på för spännande tro? 
 
En klassisk toast såklart. Där snackar vi snabbmat. Var hemma på tok för sent och ville slänga i hop något som gick undan. Och där lyckades jag. Brukar dock föredra att ha toasten i våffeljärnet gentemot toastjärnet. Men då våffeljärnet tappdes i backen (Whopsi) så fick jag klara mig med toastjärnet. Mixade i en massa goda saker. Bara fantasin sätter gränser där! 
 
Toast fylld med massa gosaker

Blev ju lite som en hamburgare kan tyckas. Fast lite krispigare och godare. Hade bla i chilikeso, rökt skinka, tomat, lök och massa kryddor. Till detta åt jag min favorit – stekta champinjoner. 
Nästa gång ska jag prova att lägga i makrill. Låter förfärligt, men har hört att det ska vara rätt gott. Värt ett försök i allafall! :) Och återigen, detta kan ätas till både lunch och frukost, mellis å allt där emellan. Känner på mig att detta kommer att bli mitt nya missbruk, igen. 
 
 
Tips på goda fyllningar: 

Skinka, senap + tomat
Prästost, grillkrydda + tomat
Kyckling, stark ost + soltorkade tomater
Skinka, ost, ananas, curry
Fetaost, soltorkade tomater + basilika
Tacofärs
Keso
 
Smaklig måltid. 
 
 


Kommentarer
Julia

Men åh vad gott! Morgondagens frukost ;)

Svar: Haha, blir nog samma för mej med ;)
Cecilia

2012-09-18 @ 16:06:53
Diman Dilir

ser gott ut!:)

2012-09-18 @ 17:06:28
URL: http://bornindecember.devote.se
Sara

Om du vill gå upp i vikt kommer du inte komma långt med den lunchen !
Vill bara vara snäll och säga det inget illa menat alls.
Du är super fin tjejen kämpa på så kommer du bli finare starkare och orka mer.
P.s jätte trevlig blogg!

2012-09-18 @ 20:51:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0