Godeftermiddag!

God eftermiddag!
Mina lediga dagar blir vanligtvis inte speciellt lediga. (Om jag får välja, vill säga..). Blir så förbannat rastlös av att bara gå hemma och strosa. Så istället försöker jag göra lite nytta! Har vart iväg på pappas kontor och städat i ordning efter lite ombyggnad, vart på tippen samt lagat lite god mat här hemma. Och se – vips så var klockan snart halv fyra. Samtidigt som min kropp är tröttare än någonsin så är jag även mer rastlös än någonsin. Det hänger inte riktigt ihop det där! 
 
Dagens middag

Man skulle kunna tro att det där var gårdagens bild från middagen. Men nixx. Det blev nämligen exakt samma – på pricken. Hatar att slänga mat!! Får så dåligt samvete. Haha. Grillskivor, glutenfri couscous, ajvar, broccoli, bönor och sallad fick hamna i magen. :) Snart är det dags att byta ut grillskivorna mot lite höstmat. Tips på sådan kanske? Någon favoritgryta? Soppa?  Har fått en jäkla dille på gröna bönor förövrigt. Ätit det nästan varje dag på senatse tiden. Får så skumma sug..
Nu ska jag smälta maten och dricka en stor kopp ingefärsthé. Har börjat känna mig lite småkrasslig, så gör allt för att förhindra en förkylning. 
 
Resten av dagen så ska jag se till att ha en ledig dag. Får ju passa på att ha lite ledigt på riktigt eftersom jag ska jobba veckan ut sen.  Men det är roligt det med :) 
 
Puss & Kram


Kommentarer
Anonym

vilken tid äter du middag? och hur blir det med alla andra mål då du äter så tidigt? :)

Svar: Ja, middag kanske var fel ord att använda. Det var nog snarare lunch ;)
Cecilia

2012-09-11 @ 17:16:11
linnea

Cecilai, du måste komma upp i normala portionsstl och använda normala produkter (äta ALL typ av mat, såväl smör på mackan som alla typer av kolhydrater i RÄTT mängd) om du ska veta vad resultatet blir av på viktoch hälsa av ett normalt intag. Därefter kanske det krävs näringsdrycker eller extra mål därtill. Men du måste först och främst komma upp i ett normalt ätande. Att döma av de bilder du lägger upp och det du skriver tycks så inte vara fallet i dagsläget. Känner mig taskig, besservisser-aktig, och jobbig som lägger mig i. Men om du inte ens äter enligt ett matsschema fullt ut så som man bör göra för att bara HÅLLA vikten, så lurar du dig själv och drar ut på detta så länge.. Därför jag uppmande dig att söka hjlp tidigare. Om du inte kan genomföra förndrngarna sjlv - kanske inte vilja eller gilla men KUNNA äta allt annars blir man faktiskt inte helt frisk - så bör du låta någn hjälpa dig göra det. Förlåt mig för att jag är så rak på sak. Önskar dig all lycka till, alltid .Kramar.

2012-09-11 @ 18:44:53
URL: http://linneahs.wordpress.com
Saga

Jag tycker du verkar vara en så himla fin tjej som innerst inne vill bli frisk och må bra. Men jag måste hålla med linnea här. Dina portioner är väldigt små och det är mycket på tallriken som är grönsaker. Jag tror att man lätt lurar sig själv på det sättet. Jag vet inte om du varit i behandling men då får man oftast ta sallad/grönt brevid och inte låta det fylla upp tallriken. Vill du verkligen gå upp i vikt och bli frisk behöver du äta mer näringstät mat. Jag önskar dig verkligen lycka till. Se till att ta itu med dina fobier för viss mat på en gång, undviker du det kommer du bara skjuta tillfrisknandet på framtiden och då blir det bara svårare och svårare för var år som går. Jag har själv varit sjuk i många många år på grund av att jag inte vågade trotsa ångesten redan från början. Jag kan rekomendera dig att ta hjälp utifrån. Jag vet att man vill klara det själv och det är lätt att intala sig att man klarar det men man behöver stödet. Jag kan rekomender MHE kliniken i Mora. Det är jättebra och inte alls Sjukhusmiljö".

Svar: Ja, du kanske har rätt i att man lurar sig själv att tro att man äter mycket när tallriken är fylld – men av fel saker. Har börjat äta mycket mer näringstät mat nu. Nötter, frön osv.. men ska snäppa upp ännu mer. :) En nöt hit och dit gör ju ingen skillnad egentligen. Jodå, jag har vart i behandling och då fick man knappt räkna med grönsaker till maten. De skulle lixom ätas utöver, som du säger.

Hoppas du mår bra. Ha en fin kväll.
Cecilia

2012-09-11 @ 20:47:40
Wictoria

La ut ett grymt gott recept på höstigt Gulaschsoppa. Busenkel och så himla god! In på min blogg och kika :)

2012-09-11 @ 21:00:22
URL: http://Wicans.blogg.se
Hanna

En grej vi brukade äta är jag var frisk var äppelmos med varma mackor med svampstuvning, skinka, tomat och ost (och kokt ägg!) c:

2012-09-11 @ 21:27:03
URL: http://trytobehappy.blogg.se
L

Du har en grym kämparinstinkt och du har den viktigaste egenskapen man behöver för att kunna släppa ätstörningen; viljan!
men några tips så det kan gå lättare
- ät större portioner och fyll inte ut med grönsaker
- ät gärna minst 1 ägg om dagen
- nötter i muslin
- blanda yoghurt både naturell och sötad
- drick juice och använd fullvärdig creme fraiche och grädde
- NJUUUUT! <3
kraaam

2012-09-11 @ 22:17:39
URL: http://bestigaberg.blogg.se
Soulstich

Tips på höstmat är gryta på fläsklägg, gärna långkok, och potatismos! Bland det godaste som finns enligt mig. Har inget recept tillgängligt men finns i "Vår kokbok".

2012-09-13 @ 17:06:16
URL: http://soulstitch.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0