Sänder iväg lite bubbel

Har vart ett känslomonster idag. Vet inte hur jag ska få utrymme för alla känslor som börja komma. Det bokstavligt talat bubblar inom mig. Lyckorus varvat med deppiga minnen.
De första känslorna bubblade upp när jag satt och byggde ihop möbler. (Haha va?) Men senaste gången jag satt och pysslade med sådant så var jag på väg ner i det värsta. ("Sorry, mamma. Hinner inte skruva mer skruvar nu. Måste tyvärr ut och springa....") Fasen vilken mörk tid jag var påväg in i. Om jag bara hade vetat. Minns alla känslor jag hade i mig då. Och de känslorna har jag även haft idag – fast i minnesform. Jag bara påminns hela tiden. Hur orkade jag?! 
 
 
För var dag som går så inser jag mer och mer hur ovärt detta livet är. Eller nej, detta livet jag lever just nu är jävligt värt, för det kommer få mig att aldrig mer leva livet som jag en gång gjorde. 
Och idag skickar jag allt mitt bubbel till er där ute som tror att en mager kropp medför lycka. Lycka är allt annat än det.
 
 
Lycka är att;
 
Att orka med vardagen, Skratta, Njuta, Resa, Umgås, äta gott och ha en kropp som du trivs med. 
 
Och vet du?
 
Med en avmagrdad kropp orkar du inte med allt det där. Inte nog med det. Du vill inte det där. Tankebanorna kommer vara fulla av ångest. Ångest över mat, över livet, över din kropp, över prestation – över allt. Du kommer inte ha tid och ork till att göra allt du tror att du kommer kunna göra "när du blir smal". 
 
Jag vill bara ge er alla en kram idag. Eller nej, tre kramar!
 
En kram för att ni aldrig ger upp.
En kram för att ni ger mig så fina ord och ger mig stöd.
En kram för att det är söndag, och för att ni är värda den. 
 
Nu har jag byggt klart, ätit gott mellis och ska snart börja packa. Önskar er en fin kväll. Puss & Kram
 
 
 


Kommentarer
Hanna

Hur kom det sig att du bestämde dig för att bli "frisk"? var det ngt speciellt som hände? eller insåg du bara en dag hur trött du var på allt det sjuka?
Kram på dig! du är så himla bra!

Svar: Mamma och pappa var nära på att lägga in mig. Och då insåg jag hur dåligt jag faktiskt mådde. Man blir blind! Men jag lovade dem (och mig själv) att vända på detta :) Så det var där vändningpunkten kom. Men jämfört med nu så kämpade jag inte överhuvud taget. Det tar lång tid att vända på allt helt och hållet. Kram till dig :)
Cecilia

2012-09-23 @ 19:01:01
Frida

Du får en stor kram tillbaka!

2012-09-23 @ 20:18:32
URL: http://minimalen.devote.se
Ida

Klok tjej! Stark tjej! Modig tjej!
Stora kramar till dig

2012-09-23 @ 20:24:02
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Johanna Brunnberg

Det här var allt ett inlägg med words, klok tjej :)
Sv: eller hur! Hur mysigt som helst och mums.. Kram!

2012-09-23 @ 21:00:43
URL: http://johannacarolina.blogg.se
L

om jag jämför mitt liv med förra året och med nu förstår jag inte varför jag tvekade på att ens bli frisk och varför jag inte tog tag i de fortare. ett liv med en normal kropp och få veta att jag kan och får göra allt, det är jag som styr mitt liv är så jävla bäst! så va inte rädd för att ta klivet<!

2012-09-23 @ 21:31:28
URL: http://bestigaberg.blogg.se
Helene

Det stämmer verkligen. När man inte äter så är det så svårt att känna glädje, man orkar ju knappt känna något över huvud taget. Man orkar bara existera, men inte njuta utav det, och då spelar det ju ingen roll om man är smal.
Kramis!

2012-09-24 @ 08:54:29
URL: http://nystig.blogg.se
Lina

Vilket bra inlägg!! Så sant. skickar en kram tillbaka :)

2012-09-24 @ 14:17:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0