Svart på Vitt

Godmorgon i stugorna!
Låg och gjorde tusen hönor av tusen små, små fjädrar igår kväll. Och i morses när jag vaknade så mindes jag inte ens vad det var jag låg och reflekterade över. Det blir alltid så om kvällarna! Man borde inte tänka då. Idag vaknade jag dock upp rätt utvilad för en gångs skull. Skönt, för det blir en lång dag på jobbet. Dock är det den sista jobbdagen innan avfärd, vilket känns underbart!
 
Sitter och startar dagen med min goda frukost. Måste hinna fixa med mig lite mat innan jag beger mig också. Glömde av det igår, så jag får ta vad som finns i frysen. Och efter alla mina storkok förra veckan så vet jag att det finns en och annan god matlåda som väntar på mig. Hoppas jag kan få i mig den i lugn och ro bara. 
 
 
 
Vet ni föresten vad som dämpade min oro inför resan en aning? Ni, och era svar angående BMI. (Tack) Jag fick allt svart på vitt och insåg hur många kilon jag har kvar till tex bmi 20. Tycker faktiskt att jag jobbar på bra här hemma och det känns som jag snart "är klar" med detta, om ni förstår. Känns som jag har kämpat så pass länge så att jag snart borde vara i mål och kan börja leva livet igen. Men hugaligen. Så var det då inte.
Sen kanske min kropp stannar och mår bra vid ett lägre bmi än 20, alla är vi ju olika. Eller så kanske den stannar vid bmi 22? Vem vet. Har överröstat min kropp tillräckligt genom åren och nu känner jag att jag är skyldig kroppen lite talan också. Så den får stanna där den mår som bäst! 
 
Nåja, oron släppte iaf där en aning. Insåg att jag inte har något att vara rädd för. Att njuta av en resa kommer bara göra mig gott – men inte tillräckligt gott ändå, om ni förstår. Efter jag fått allt svart på vitt så känns det ännu bättre  att veta att jag har bokat möte med min "pratperson" när jag kommer hem också.
 
Nu – dunderfrullleee! Puss


Kommentarer
Karolina

Ska du säga snygging!

2012-09-27 @ 17:16:48
URL: http://akleian.blogg.se
Frida

Vad har du för BMI nu, om jag får fråga? :D

2012-09-27 @ 18:21:04
URL: http://minimalen.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0