Det där om att stressa.

Haha. Okej. Detta var ju änna lite lustigt kan man då tycka.
 
Hälsa
Du blir lätt irriterad och stressad och riskerar därför att få magont och huvudvärk. Försök att varva ner.
 
Blir ni lätt stressade? Jag är lite av en expert på att stressa upp mig inför saker och ting. Gör ofta "en höna av en fjäder", som man så fint säger. Förstorar upp saker och ting och gör det ofta värre än vad det faktiskt är. Men jag gissar på att jag inte är ensam om det där. Man vill att allt ska vara så perfekt
 
– Man har för höga krav på sig själv. Våga sänk axlarna och ta inte på dig mer än vad du klarar av.
– Lär dig att prioritera och "välja bort" sådant som är mindre viktigt. Ha inte för många måsten i din vardag.
– Ta det som det kommer och glid med. Finn dig i situationen och släpp på planeringen. 
– Du vill ha koll och vill vara med att se till så att allt går rätt till. Åter igen – glid bara med. 
– Ta en sak i taget och avsluta en sak innan du börjar med en annan. Jobbigt att ha för många bollar i luften.
 
..sist men inte minst. Se möjligheterna och inte tvärtom! Lätt att se allt svart eller vitt – vilket man inte behöver.
 
Här känner jag mig lugn.

Ett avkopplande bad kanske hade vart något? Javisst.


Kommentarer
Pierreen

Fin blogg och väldigt vackra bilder!

2013-04-11 @ 14:03:24
URL: http://pierreen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0