Från poff till tummen upp.

Nu sitter ni såklart på nålar och undrar hur göra-äpple-maskinen-på-tre-minuter funkarde. 
Och låt mig säga såhär: Haha.
 
Efter två omgångar äpplen i micron så började det lukta bränt och sen sa det poff. Micron gav upp och ligger nu i garaget – redo för att skrotas! Men bortsett från det så funkade den riktigt bra.
Åkte faktiskt och köpte en ny micro på direkten. För vem tusan klarar sig utan en micro? Många tydligen. Han som vi köpte av hade tex ingen micro hemma. Helknäppt. Jag tillagar ju förtusan allt i micron. Så redan efter en timma var jag på´t igen! (Fick ju till och med grilleffekt på köpet..haha)
 
Provade att göra äpplen, bananer, potatis och päron. Godast blev utan tvekan bananerna. Lyckades få dem både hårda och knapriga. Och att det går att göra sina egna bananchips på tre minuter ser jag som något effektivt.
Jag äter trots allt bananchips i yoghurten två gånger om dagen, men då köpta. Men nu blir det ändring på det. Dels för att det är smidigt men också för att det blir lite mer "riktig" banan. 
 
 
Ja, så hädanefter kommer det bli ännu mer frukt till magen. Är det ens möjligt? I morgon ska jag köpa hem kokosnötter och hoppas på att kunna tillaga mina egna kokoschips istället. 
 
Kram.
 
 


Kommentarer
Elin

Okej nu känner jag mig träffad. Har ingen micro....... Men det är smidigt som fan, haha ;)

Svar: Men va?! Hur tinar du upp mackor? Värmer mat? Tillagar mat?... Haha. Trodde inte man klarade sig utan ;)
Cecilia

2013-04-08 @ 20:48:29
J

Haha jag är också micro beroende, varmt ska det va!

2013-04-08 @ 21:26:36
URL: http://thejen.blogg.se
Elin

Haha! Jag äter aldrig mackor (eller ja, typ aldrig) så det problemet har jag inte. Men brödrosten har den funktionen ju, så familjen verkar vara nöjd med det! :) att värma mat och tina mat gör jag ju lixom i en gryta, det är inte så jobbigt som det låter även fast det är jobbigare än att vrida lite på en knapp ;) sen tycker jag att min gröt blir godare när man kokar den i gryta än i micro... Så överlever, det gör jag! ;) haha!

Svar: Då förstår jag! ;) Är nog vanligare än vad man tror att inte ha micro hemma. Men då jag använder den till allt så hade det blivit en chock för mig om jag plötsligt skulle klara mig utan :D haha.
Cecilia

2013-04-08 @ 22:22:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0