Fyra ting.

Kaniner. Jag trodde att det var husdjur. Samma sak gäller sköldpaddor
Men nej, här säljs de på gatan för att bli allt annat än ett mysigt husdjur. Det skär lite i mitt lilla hjärta när jag tänker på det. Hade gärna velat köpa med mig allihop (dvs flera huundra) och ta med mig hem till Sverige. Där hade de blivit fint omhändetagna ska jag säga er. 
 
Longan. Min fruktdrog här nere. Små, söta frukter som är genomskilniga med en stor svart kärna inuti. Sägs förbättra sömnen. Och jag tror att det stämmer rätt bra! Ska fylla väskan med sådana här och ta med mig hem.
 
 
Ett: Longanfrukter.
Två: Sushi med helknasig topping.
Tre: Sköldpaddor till salu. 
Fyra: Tepanyaki. 
 
Ni kommer bli överösta med matfoton. Be prepared! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0