Massage för själen.

Nu är jag reparerad från topp till tå.
 
Häromdagen tog jag helkroppsmassage. Och förutom "beautiful ladyyyyyy" så fick jag även höra "bad, bad, bad..". Har ju tidigare nämnt att jag har haft lite problem med ryggen. Och det var även något hon märkte, minst sagt! Hon knådade, bankade och tryckte precis där smärtan har suttit. 
Hon lyckades med sitt jobb och det var nog bra att jag härdade ut. För nu är smärtan som bortblåst
 
Idag blev det däremot något annat. Var inställd på hårmassage. Det är vanligt att man tar det här i Kina. Man går till en frissör som pillar, masserar och tvättar håret. Så varför inte, tänkte jag. Värt ett försök.
Nog för att det var aningen klurigt att kommunicera fram vad det var jag sökte, men på något vänster lyckades jag. Förutom att få håret tvättat, blåst och lockat så fick jag även öronmassage (!!) och huvudmassage. Han hann nog knäppa av femtio kort på mitt hår under den där timman. 
 
 
 
Nu är det lunchdags och ikväll blir det bowling och middag med pappas personal här nere. En rolig kväll. Undrar dock om kineser är speciellt bra på bowling.. återstår att se!
Dags att byta om till kjol och linne också. Älskade värme. Äntligen!
 
Kram.
 


Kommentarer
Caspian

Guuuuuud vad skönt med massage!

2013-04-27 @ 12:41:18
URL: http://Captivatedminds.blogg.se
Linn

Fy vad härligt! :)
Helkroppsmassage är något jag verkligen skulle vilja få. Typ. Nu, haha. Lite dyrare i Sverige dock D:
Och hårmasage!? Det är ju stört skönt när någon pillar en i håret. Lagom avis, haha ;)

2013-04-27 @ 13:31:45
URL: http://list.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0