Resfeber?

Tankarna inför resan är många. Mestadela lugna sådana men även en del orostankar – såklart. Tre veckor bort i från vardagen och tre veckor bort ifrån mina vanliga rutiner. Skrämmande? Till viss del. Men mest spännande. Jag vet vad jag har att vänta. Men jag kommer inte kunna ha den kontroll jag är van vid att ha. 
Andra tider, mycket resande och framförallt annorlunda mat. 
 
Jag ser det som något positivt och bra att jag kommer iväg från rutinerna. Lovar jag bara mig själv att hålla på det fria och spontana jag kommer uppleva under resan så kommer tiden efter att blir mycket bättre. 
 
Under den här resan kommer jag/vi:

..äta hotellfrukost varje dag. (Som jag längtar).
..ligga och läsa en bra bok, i en park, med en kall glass i handen.
..ta tåget och upptäcka tre nya städer jag inte vart i förut. 
..shoppa tills det ekar i plånkan.
..njuta, umgås och ta dagarna som de kommer.
..fira min födelsedag på bästa sättet.
..äta sushi tills det växer ris ur öronen.
..ta långa morgonpromenader och se Kina vakna till liv.
..åka till Kinas "venedig".
..äta god mat
..köpa färsk mango hos "fruktgubben" tvärs över gatan.
..äta femrätters för några ynka enkronor.
 
Listan kan göras lång. Men kort och gott ska jag njuta, äta, umgås och leva (och shoppa..)!
 
 
Nog för att jag kommer släppa på många mattankar. Men samtidigt så tycker jag att maten på en resa är halva nöjet. Jag älskar att prova nya saker och smaka på sådant man inte vet vad det är! Brukar ta alla tillfällen jag får till att utmana och upptäcka nya rätter. Så på så vis så kommer maten fortfarande ta upp mycket tid – men på rätt sätt.
 
Detta kommer bli fint, så fint!


Kommentarer
Hanna

Ska också på resa snart (Japan om två veckor, aaaaah!!!), och där är det heeeelt annan matkultur. Mycket ris (nähä?), och inte den "tallriksmodellen" jag är van vid.
Mitt största bekymmer är hur magen kommer reagera. Och det känns så skönt att just det är den sak som oroar mig mest i matväg.

Trevlig resa!
(...när åker du? <:)

2013-04-12 @ 17:08:26
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Emma

Vem/ vilka reser du med?

Svar: Framförallt min syster! :) Men pappa är där nere och jobbar!
Cecilia

2013-04-12 @ 19:36:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0