Dagar Att Fira!

Nyss firade vi julafton, igår var det semledagen och idag alla hjärtans-dag. Tusan vad saker vi firar hela tiden. Tacka vet jag min födelsedag, det är något att fira. (hoho).
Det finns dock många saker som har sin "egna dag" fast som vi egentligen inte har så stor koll på. Känns som att de mest hypade dagarna är de dagar då man ska äta något. Som kanelbullens dag, semledagen, våffeldagen osv.. Visste ni föresten att nutelladagen inträffade den 5/2? Om inte, ta igen det nu ;)
 
Andra matdagar att fira;
 
1/2 – Vegetariska dagen
5/3 – Cheese Doodle-dagen
12/4 – Lakritsdagen
20/4 – Polkakrisdagen
11/5 – Chokladbollens dag
27/5 – Ostens dag
6/6 – Fruktens dag
9/8 – Rulltårtans dag
23/8 – Köttbulledagen
11/9 – Kebabens dag
19/9 – Messmörets dag
29/9 – Kaffedagen
6/10 – Gräddtårtans dag
11/10 – Äggdagen
26/10 – Potatisdagen
11/11 – Chokladens dag
3/12 – Drink A Beeer Day
 
En hel dag till detta, perfekt!
 
Andra roliga saker att fira;
 
21/1 – Kramens dag
23/3 – Earth Hour
14/4 – Såpbubblans dag
21/3 – Internationella sömndagen
1/4 – Skojardagen
7/4 – Hälsodagen
1/6 – Mobilfria dagen
1/9 – Flortantens dag
30/11 – En köpfri dag
 
Haha Vad drar vi för slutsats av det här? Jo, att min födelsedag fortfarande tar 1:plats på roligaste dagen att fira under året. ;) Borde kanske ta detta med en nypa salt, men det var många spännande dagar att fira må jag säga. Och det finns fler. Fast jag måste nog säga att Drink A Beer Day ligger hack i häl med min födelsedag...
 
Här hemma firar vi de vanliga högtiderna. Julafton, midsommar, födelsedagar, påskafton och allt det där. Men jag ska nog se till att föra in en och annan dag extra att fira. Förstår dock inte varför laxen inte fick sig en egen dag – eller frukostmaten. Ska nog skicka in ett önskebrev om det!
 
Vad firar ni?
 
 


Kommentarer
Maja

Shit vad många olika dagar det finns! Hade ingen aning om att det fanns något som hette "kramens dag".. Nu får man ju nästan anteckna allt så man kan fira alla dagar... ;)

2013-02-14 @ 17:46:14
URL: http://cuilenya.blogg.se
Mikis

Nämen åh! Jag vill fira kaffedagen! Och polkagrisdagen, vegetariska dagen och chokladdagen...!

2013-02-14 @ 21:42:03
URL: http://mikis.webblogg.se
isa

29/9 ska jag memorera!!

2013-02-15 @ 17:12:27
URL: http://cookiedough.spotlife.se
Anonym

Pannkakans dag, 12/2...

2013-02-18 @ 12:28:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0