Davosyoghurt – Perfekt.

Som en blixt från en klar himmel. Varför har jag inte kommit på att prova det här förut? Kanske för att jag har vart för feg på att prova nytt. Men varför inte prova nytt på mitt sätt istället? Samma som alltid, fast lite godare och lite bättre. 
Jag vill alltid ha min yoghurt tjock och krämig. Men yoghurt är inte speciellt tjock och krämigt. Har därför blandat ut det med kvarg/keso för att få till rätta konsistensen. Något jag även har velat pröva på är davosgröt. Har dock inte kommit så långt då jag fortfarande vill hålla fast vid min yoghurtskål. 
 
Så varför inte göra davosgröt på innehållet man brukar ha i yoghurtskålen och få den perfekta konsistensen på köpet? Låter inte det bra, så säg?
 
"Davosyoghurt" på dinkel och quinoa-puffar.

Blandade ihop naturell yoghurt med chokladpulver och quinoa/dinkel-puffar. Rörde ihop allt till en röra och ställde in i kylen i några timmar innan det var dags för kvällis. Konstigt säger ni – gott säger jag. Blev som en sådan där god röra man alltid åt när man var liten. (Jag åtminstånde). Ni vet, när man blandade ihop cornflakes och mjölk och åt i en gegga. 
 
Nåväl. Detta blir en stående favorit här hemma hos mig! Tycker att ni ska prova. 


Kommentarer
Daniella, fast minus 80 kilo.

Chokladpulver, menar du typ oboy då?

2013-02-11 @ 19:32:13
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
Mia Olsen

OJ VILKET BRA TIPS!
Älskar när flingorna blir sådär uppsvällda och geggiga av yogurt. Godaste ju!
TACK FÖR TIPSET FINA CISSI!

2013-02-11 @ 20:00:20
URL: http://marslammet.blogg.se
J

Chokladpulver vart köper du det?:)

2013-02-11 @ 20:44:54
URL: http://thejen.blogg.se
Genus

Jag åt davosgröten första gången efter tips från dig och sedan dess har jag varit helt såld på den!jag gär gröten på havre men även råg- och boveteflingor funkar bra!

2013-02-11 @ 22:04:22
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Ida

Tänkte bara säga att jag läser din blogg varje dag och jag gillar dig :)

Svar: Kul att höra!! :)
Cecilia

2013-02-12 @ 08:30:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0