Jobb och gofrukost!

1:a Februari, starten på värsta månaden under året. En mellanmånad som är rätt grå och trist. Vill ha vår nu"Den svenska sommaren är den bästa dagen på hela året". En mening som beskvier Sverige rätt bra tycker jag. Man längtar ihjäl sig efter något som inte kommer komma. Haha. 
 
Fredag idag med. Har haft fredag hela veckan och istället infaller min "måndag" idag. Jobb idag, efter många välbehövliga dagars lediget. Har haft tid till mig den här veckan. Inte mycket som har kommit ivägen och jag har verkligen sett till att ta vara på tiden och ro om mig själv på alla möjliga sätt. Samtidigt som jag känner mig så mycket piggare i kroppen när jag är ledig och jag kan vara petig med maten så känner jag mig samtidigt hundra gånger tröttare i knoppen. Det är precis som det inte finns energi över till båda delarna.
 
Blir ni inte sugna, så säg?

Färgglatt, mättande och framför allt gott. Lika bra att ladda på med en redig mängd energi från början idag. Kvällen blir lång. Eller nej, tar tillbaka det. Man ska alltid ladda på bra med energi. Oavsett vad man ska ha för sig under dagen. 
Idag har jag förberett så jag ska ta med mig smoothie till jobbet. Det blir nog en chookladsmoothie. Eller en med smak av tropiska frukter och jordgubbar. Eller varför inte en av varje? 
 
Hur startar ni den här fredagen? Mackor, gröt, yoghurt eller något annat spännande ni vill dela med er av? Puss


Kommentarer
Maja

För mig startade helgen redan igår, fast ofrivilligt. Men man går inte till skolan med över 39 graders feber, det predikade pappa klart och tydligt för mig.
Imorse åt jag mig vanliga, traditionella frukost; havregrynsgröt med mammas hemmagjorda sylt, en mjuk macka med ost, en hård med saltrulle, ett glas proviva och en kopp te.
Kram! <3

2013-02-01 @ 12:43:39
URL: http://cuilenya.blogg.se
ellen

Du tar alltid så fina bilder! Jag startade med fil, müsli, kiwi och så ostmacka med ägg:)
Hoppas du får en fin fredag på jobbet!

2013-02-01 @ 12:52:33
URL: http://sandal.blogg.se

Ugnspannkaka med riven potatis i, käkade det med keso, bananskivor och rostade nötter :)
Låter äckligt, men icke! Som ugnspannkaka fast saftig och go pga potatisen :)
Fan vore kul å träffas nån dag, bor ju i borås och tänkt flytta till Alingsås till å med :)

Svar: Det lät inte alls äckligt. Lät faktiskt riktigt gott! :D Nämen.. vad är det som för dig till Alingsås tro ? :) Vad heter du och hur gammal är du?
Cecilia

2013-02-01 @ 13:56:51
Ellen

Hej! Kan du lägga upp receptet på Chokladsmoothien?? Kram och kämpa på!!

2013-02-01 @ 15:38:42

nää de e jobb å så en fin stad.
Jag heter sara och fyller 23 i sommar :) vi har haft mejl kontakt förr.

2013-02-01 @ 17:40:21
Emma

Vad är "att ro om sig själv" för dig? Och vad menar du med "petig med maten"?

Svar: Ta hand om sig själv, göra sådant man mår bra av, vila och se till att man mår bra helt enkelt! :) "Petig med maten". Menar att jag ser till att vara extra noga med att inte missa något och få i mig tillräckligt! :)
Cecilia

2013-02-01 @ 20:38:58
Mia Olsen

Härligt! Hoppas din dag har varit bra iaf! :)

Käkade en sjukt god (& nyttig hör och häpna) chokladgröt idag med banan.
Andra dagen irad jag äter den nu, fasligt god och perfekt mättnad ger den.

kram på dig

2013-02-02 @ 00:27:12
URL: http://marslammet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0