Som En Pralin

Har precis sköljt ur hårfärgen och fått bort den kletiga chokladmasken från ansiktet. Doftade som en chokladpralin och var allt bra sugen på att slicka mig runt munnen för att smaka. Chokladsug, japp. Passande nog så fick jag hemleverans på just chokladpraliner idag. Mormors hemmagjorda med katrinplommon och marsipan i. Det var tydligen någon mer än jag som var glad över chokladpralinerna som hamnade i magen på julafton. Nu har jag så det räcker och blir över! Och oroa er inte, jag ska inte vänta tills nästa jul! De är svåra att hålla sig ifrån.
 
Köttfärs. Världens bästa råvara. Äter köttfärs i någon slags form nästan varannan dag. Biffar, köttfärssås, köttfärslimpa, köttfärsgryta.. bästa som finns! Idag fixade jag iordning en köttfärslimpa som jag fyllde med tokmånga katrinplommon. Allt serverades och åts på bästa tänkbara sätt; som en gegga. (Har jag bivit fem år igen, eller vad händer?). Köttfärslimpa, bakpotatis, brunsås, saltgurka och lingon. Perfekt. 
 
 
Har återfått både inspiration och peppglög igen. Det märker jag på matlagningen. Vill prova nya recept och är sugen på att exprimentera igen. Jag trivs i köket, det har jag alltid gjort. Nog för att det går i vågor men nu är jag back on track. Ska göra stroganoff i veckan. Det var en av mina favoriträtter förut så jag ser ingen anledning till att inte göra det till en favorit igen. Stroganoff med massa sås och ris. 
 
Har haft en fin dag. Lugn, men fin. Bäst att samla på sig lite krafter inför helgen! Kurera sig och bli frisk till hundra. 
 
Hoppas även ni har en fin dag. Kram. 


Kommentarer
Elin

Ja men herreguuuud så gott det ser ut! Jag som verkligen inte gillar köttfärslimpa tycker det! Äter med ögat nu, haha! Älskar när man får sug efter något, typ som du har efter stroganoff! Jag har sug efter en riktigt perfekt kycklingfilé, antingen bara som den är (stekt/grillad m kryddor!!) eller i en gryta/gratäng, även fast jag inte är någon såsperson så ger den smak! Sen perfekta klyftpotatisar. Mmmmm!!! Nu kurrar magen vill jag lova, får dock snällt vänta till frullen! ;)

Svar: Det VAR gott vill jag lova! Haha, jag får alltid konstiga sug. Och då måste jag ha det på direkten. Åh, tänkt när grillsäsongen drar igång :) Grillade kycklingspett, klyftpotatis och tzatsiki. Låter inte så illa ;)
Cecilia

2013-02-13 @ 22:07:24
Elin

Nuuuuu slutar vi. Tzatsiki åh vad jag vill ha det nu och till kyckling/hamburgare är det godast!!!! Mmmmmm

2013-02-13 @ 22:29:14
The fairytale

Ser väldigt gott ut, det är svårt att få matbilder att se aptitliga ut tycker jag

2013-02-13 @ 23:12:24
URL: http://thefairytaleaboutmylife.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0