Söndagsångest? Nähädå.

Känslan av att må bra. Känslan av att känna att saker och ting är påväg att lösa sig.
Känslan av frihet. Känslan av att känna att man har lyckats.
Men bästa känslan av de alla är nog känslan av att känna att man vågar
 
Jag är på gång nu. Nystart och en ny period är på ingång.
 
Jag vågar lyssna på min kropp och ge efter dess signaler. Äter mig mätt när magen kurrar och vilar i soffan när orken tryter. Har haft långa samtal med de omkring mig idag. Mycket tankar. Och att det är söndag gör inte saken bättre. Men istället för söndagsångest så känner jag istället söndagspepp nu för tiden. Ny vecka och nya tag. Klyschig men ack så sant.
 
 
Vart och fixat visum inför resan och uträttat tråkiga ärenden på stan. Har även lagat god söndagslunch. Det var längesedan det blev en ordentlig laxmåltid. Men nu har jag smörjt både insida och själ ordentligt. Nyttigt och gott. Och jag säger det igen.. det är en otrolig skillnad på sug, ork och hunger när man tillåter sig själv att äta ordentligt med mat istället för bara en massa grönt. Känner inte alls det där akutsuget längre. Och är det bättre nu, ja tänk då hur jag kommer må i både kropp och knopp när jag vågar yttligare lite mer. 
 
Spänd inför morgondagen. Öppningsdag och det blir nog rätt mycket att göra. Nästa söndag lär jag sitta här och åma mig över hur trött och hängig min kropp är. Men för att förhindra det så ska jag ägna kvällen åt matlådefix. Ladda upp rejält. 
 
Hoppas ni har haft en fin dag. Något ni undrar eller vill läsa om föresten? 
 
Kramen. 


Kommentarer
Y

Vart ska du resa? :)

Svar: Ska iväg till Kina! :)
Cecilia

2013-02-25 @ 06:26:09
Hanna-chan

Ännu bättre när jag kom på den underbara idén om att man kan torka all frukt!
Säkert kan man också torka flera plåtar samtidigt! :D

2013-02-25 @ 15:26:56
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Maja

Härligt att du känner dig mer peppad, och hoppas att det gick fenomenalt bra idag på jobbet! :D

2013-02-25 @ 16:57:34
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0