Udda Matkombinationer

Jag fullkomligt älskar kombinationen macka, salami, banan + havssalt. Många rynkar på näsan när jag säger att jag tycker om det där. Men vi har nog alla våra udda kombinationer som vi äter och njuter av ibland. Kanske framkom den där perfekta kombinationen pga en misslyckad matlagning? Eller brist på pålägg? Fast ibland kan man faktiskt få sjuka sug på något som makes no sense tillsammans och som man kanske inte ens har smakat på. Dock förstår jag inte de personer som äter ketchup till pannkakor. Det är ologiskt i min hjärna. 
 
Samtidigt som jag ibland tycker att jag har konstiga kombinationer så finns det faktiskt de som har desto värre. Jag menar, kaviar på havregrynsgröt eller spaghetti & köttfärssås med ett lass jordgubbssylt på? Helknas, tycker jag.
 
Kombinationer jag förmodligen inte kommer smaka på, men som andra verkar digga är;
– Kaviar på kanelbullar. (Kan det verkligen stämma?)
– Glass med chilikrydda på
– Tortellini + yoghurt
– Filmjölk + ostbågar
– Nyponsoppa + ostbågar
 
 
Några knasiga (normala?) kombinationer som faller mig i smaken är;
– Popcorn & chips i samma tugga.
– Salami&banan-mackor.
– Potatismos med en jäkla massa skysås på tillsammans med senap.
– Choklad och banan i samma tugga.
– Mandariner i tacos
– Rå falukorv med senap. (Barndomsminnen när man väntade på att maten skulle bli klar)
 
Vissa saker är nog gjorda för att ätas var försig helt enkelt. Har ni några kombinationer som är lite udda, men som faktiskt faller er i smaken? Tell me. 
 
 


Kommentarer

Hmm..

Kokt kålrot (skärda i skivor) med messmör & leverpastej.
Rå blomkål + kaviar
Rå/stekt blodpudding med messmör/ost skivor/ketchup
Stuvad spenat + banan + keso + avokado + vindruvor + nötter + russin = blanda försiktigt.
Stuvadspenat och ketchup.
Blodpudding + potatismos tillsammans

Svar: Haha ska jag verkligen tro på det där? :D Haha. Härliga kombinationer i så fall ;)
Cecilia

2013-02-01 @ 17:43:57
mathilda

Lussebullar med skinka, smör, och ost! Kanske inte är så konstigt, men otroligt gott :) Sen äter jag kanel på blodpudding (??) men kanel funkar till allt tycker jag, särskilt till pannkakor <3

Svar: Håller med. Kanel funkar nog till allt!! :) Och lussebullar med pålägg sägs vara gott, har dock inte testat.
Cecilia

2013-02-01 @ 18:24:35
Anna

Denna kombination kanske inte är så konstig egentligen, snarare helt perfekt (får verkligen med alla smaker!): Rågsurdegsbröd (sur) med ljus tahini (besk), banan (söt) och salt (...). Skulle kunna leva på det:)

Svar: Det där lät faktiskt gott. Det sägs ju att man "dras" till blandningen mellan sött och salt :)
Cecilia

2013-02-01 @ 18:30:34
Linn

Kaviar och kanelbullar? Usch, mår illa bara jag tänker på det, haha ^^

Kom ihåg att en sak jag älskade när jag var liten var spagetti och brunsås. Endast.
Kanske inte är så ovanligt dock? Vad vet jag :)

Min morfar är en sån som har ketchup till allt. Så skulle inte förvåna mig om han gillade det även på pannkakor, haha.
Jag håller dock med dig, låter inte speciellt lockande ;)

2013-02-01 @ 18:30:37
URL: http://list.blogg.se
Anonym

Havregrynsgröt toppad med banan, granatäppelkärnor + FETAOST! :)

Svar: Fetaost säger du.. haha. Kanske värt att prova?
Cecilia

2013-02-01 @ 20:00:53
Emma

MESSMÖR OCH KANEL PÅ MACKOR FTW!!!!!

Svar: Lät annorlunda! Tycker dock inte om messmör.. men annars hade det kanske vart något ;)
Cecilia

2013-02-01 @ 20:33:54
Anonym

Kanel på blodpudding, haha!! Supergott. Och såklart; chips och choklad samtidigt!

Svar: Visst är chips och choklad gott tillsammans!! :)
Cecilia

2013-02-01 @ 21:08:17
Nettan

hej,
måste verkligen säga att jag beundra ditt otroliga motivation att kämpa och bli frisk(jag gör det själv nu också)

men jag tänkte höra med dig om du kunde skriva tips vad du brukar äta till kvällsmål och till vanligt mellis under dagen.

Svar: Härligt att du också kämpar på!! :)Mellis och kvällis kan ju varieras i all oändlighet. Mackor, yoghurt, omeletter, smoothie, fikabröd som bullar och kakor, varma mackor, toast, olika sorters gröt... :)
Cecilia

2013-02-01 @ 21:50:28
Daniella

Jag har också några udda saker, men som faktiskt är goda enligt mig!
Banan i tacos
Oboypulver på popcorn (så sjukt gott!)
Spagetti med krossade chips och aromat på
Doppa chips i vaniljglass (funkar med pommes också)

Svar: Älskar banan i tacos!! :D Supergott. Dock lät inte blandningen chips och pasta så jäkla lockande, men det kanske det är ;) Haha
Cecilia

2013-02-01 @ 23:20:21
Mia Olsen

Det enda jag kan komma på är en färdig produkt;
Nämligen Triumf's chili-och pepparlakrits glass. Gudomligt god men när jag berättat för någon om den så får jag världens jävla blickar av dem haha!

Annars är varm choklad kryddat med kanel och lite chilli också skit gott, och har du testat Chailatte med chilli? (Hemmagjord)

2013-02-02 @ 00:31:08
URL: http://marslammet.blogg.se

haha mobbas inte, du då. kanelbulle med kaviar? ;) Ppft! Jaja viktigaste e att de e gott ;) kram i solen

2013-02-02 @ 13:52:23
a

... beat ya all: honungsmelon med wasabi. Skitgott :D speciellt tillsammans med rå lax... och sötstark senap till detta samt japansk soja för sältan. (Ja, det är på riktigt, har dock bara ätit den en gång... Men soja och wasabi till söt melon fungerar superbt!)

2013-02-07 @ 20:55:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0