19 Januari

Godmorgon!
Lördagsmorgon och en ledig helg väntar för de flesta. Men idag är det min vardag som drar igång istället. Helg mitt i veckan och vardag på helgen. Fungerar det med! Det var vart både nödvändigt och skönt med några (många) dagars ledighet. Får hoppas på att jag har samlat på mig tillräckligt med energi för att orka med ett gäng långa jobbpass de kommande dagarna nu. 
 
Har föresten fyra utmaningar att ta mig an den kommande veckan. Tycker att det känns rätt mycket. Men två stycken hänger kvar sedan förra veckan. Som jag förvisso klarade galant, men som jag just med tanke på det ska fortsätta med. 
Och för att förebygga tänkbara bakslag så försöker jag alltid tänka ut möjliga ursäkter dumrösterna kan tänkas komma på för att komma undan. Så när man väl sitter där, med utmaningen framför sig och får upp alla "ursäkter", ja då vet man att det är just – ursäkter. Ibland kan det vara svårt att skilja på rätt och fel. Speciellt under press. 
 
Det känns ändå skönt att få utmaningar som dels jag har vart med och satt upp men även som jag bestämmer när de ska ske. För vem har sagt att man behöver tvingas till grejer? I slutendan spelar det ju ingen roll i allafall. Det är klart att man behöver pushar och knuffar ibland. Men är man inte mogen för det så kommer tvång och rädslor ändå att sitta kvar. Och den här veckans utmaningar handlar till stor del om att öka. Nödvändigt för att komma framåt såklart. Och nu är det inga ursäkter utan bara att köra på. 
 
 
Dags för frukost. Det ska bli förbannat gott!! :) Sen ska jag sätta mig in i kursletandet och boka äventyr framöver. Hoppas ni får en fin Lördags. Puss & Kram. Hörs sen. 
 
 


Kommentarer
Angelica

du är så klok, massa kramar!

2013-01-19 @ 20:36:59
URL: http://angelicakatarina.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0