25 Januari

Är verkligen inte skapad för den här kylan. Känner mig som en gammal käring med stela leder och illröd näsa. Huh. Nu vill jag ha vår och värme. Vill kunna gå utanför dörren endast i ett par jeans och en tröja. Ta cykeln till mysiga ängar och ha picknick eller åka ut med båten till mysiga naturhamnar..
Men man kan inte få allt här i världen och än så länge får jag nöja mig med min fina Rudolf-näsa, kalla tår/fingrar och statiskt hår. Blöööh. 
 
Nej, Godmorgon Hörni! Fredag och jobb väntar. Men sen är jag långledig – igen. Hallelujah! :) Nog för att jag saknar värmen, men med risk att bli för rastlös om det är fint väder under kommande vecka då jag är ledig en del så kan jag faktiskt inte låta bli att hoppas på lite ruskväder, trots allt. Jag är konstigt, jag vet! Och jag säger det igen; Men alla jag-klättrar-snart-på-väggarna-känslor jag får när det är fint väder grundar sig på saker som jag tidigare inte insåg. Yttligare en pusselbit i ekvationen med andra ord. 
Jag har många pusselbitar att sätta på plats. Men när pusslet väl är färdiglagt och jag har listat ut ett och annat så ska jag se till att spränga det där pusslet i tusen bitar. Man behöver inga ekvationer för att livet ska fungera! 
 
Från en kall fotopromenad igår!
 
Dags att fixa stor fredagsfrukost. Sedan åker jag till jobbet och ikväll blir det födelsedagsfirande hos en fin vän. Låter som en rätt aktiv och rolig fredag trots allt. :) Hoppas ni får ett fint avslut på veckan och en bra start på helgen. Puss & Kram!


Kommentarer
Elin

Usch för kylan!!! Jag känner igen mig i det där med iskalla fingrar och tår, hemskt jobbigt! Vi är nog gjorda för att leva där palmerna växer (iallafall där det är minst 25 grader året om)!

Hoppas du får en trevlig helg, den ser ut att börja fartfyllt ;) kram!

Svar: Aaavskyr kylan!! Buurr och fy. Kanske inte vare n Kines i mitt tidigare liv trots allt. Var nog en afrikan eller liknande. Haha.
Hoppas din helg blir fin. Kram!!
Cecilia

2013-01-25 @ 11:00:43
Lisa

Dina landskapsbilder är så himla härliga!

Åh jag får också röd näsa när det är kallt, ser ut som ett fyllo typ... Och mitt hår, huahua. Det förfaller nu på vintern!

2013-01-25 @ 12:00:28
URL: http://koffeinpralin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0