Att bli betrodd..

Blir så trött på att inte bli betrodd. "En gång anorektiker – alltid anorektiker?". Det där stämmer inte alls. Är trött på att många drar alla som har problem med maten över en kam. Alla är olika, har problem med olika saker. Bara för att man har problem med maten så behöver inte det betyda att man fuskar, kompenserar och allt vad ni nu tror att "man ska göra". Det är inte så det är. 
 
Jag vet att det alltid kommer finnas personer som har åsikter om allt. Alltid är det något fel man gör, enligt vissa – även om man gör rätt. Bara för att man har problem med maten så betyder väl inte det att man fuskar och kompenserar. Och istället för att uppmuntra de framsteg man gör så väljer en del istället att fokusera på det dåliga. Har ni inget vettigt att komma med; Låt då hellre bli att säga något. 
 
 
Dagens Horoskop
Kommande händelser kommer troligen att tänja alla gränser under denna tid av prövningar. Var trygg och lita på dina inre förmågor. Låt inte andras åsikter avråda dig från din övertygelse. Hellre bör du konfrontera andra för att byga upp dig och bli stabilare i dina argument för att kunna befästa din position. Du kan på det sättet till och med upptäcka en eller flera möjligheter till förbättring. 

Återigen, jag gör detta för min skull – inte för varken er eller någon annans. Jag behöver inte bevisa något, det vet jag. Men samtidigt så går det inte att låta bli att känna frustration när man blir anklakad för fel saker. Jag kan heller inte låta bli att känna "Nu jävlar ska jag bevisa". Men när man då bevisar att man fixar något, men ändå inte blir betrodd. Ja, då tappar man liksom lusten lite och behöver ännu en gång påminna sig själv om att det endast är för min skulle jag gör detta. 
 
Babbel babbel. Lite ilsken bara. Så kan det gå ibland. :) Nu ska jag äta lax och sedan åka till jobbet. Puss
 
 
 


Kommentarer
helene

Det är nog lätt att känna så när man har en blogg tror jag... Andra personer blir involverad i ens egen kamp och man själv blir bli det också i deras.

Många känner nog att de måste kämpa mot det friska för att inte skada någon som läser. Och det är väll en press som i och för sig är bra. Då blir det ytterligare en anledning att bli frisk. För att helt enkelt vara en av de friska människorna som förespråkar ett friskt och fritt liv, och går emot det sjuka. Men samtidigt är det ju jobbigt om man känner stor press. Tror därför det är viktigt att, om man har en öppen blogg, att vara öppen med både sjuka och friska sidor hos sig själv. Det tycker jag att du är. Kram!

2013-01-20 @ 18:03:30
URL: http://nystig.blogg.se
Anonym

Fortsätt lita på och lyssna till dig själv. Det må gå långsamt, men det går framåt! :) Heja dig!

2013-01-20 @ 19:36:59
Mia Olsen

SV:
jaaa, åh, äter också melon som en toker nu för tiden, underbart! men import, hade föredragit nääääärproducerat hehe. men som sagt, bor man i svealand så får man ta vad man har! :)

Ja, en portion med välling är ju helt klart för lite. Men ja på ett ungefär: välling, någon god topping/smaksättning om man vill ha det + 2 mackor :)
och flingor, kommer bli en låååång lista det här haha!
* All bran regular
* All bran apple & fig
* Pauluns Granola (nyhet!!!!!) hallon & kakao
* Frebaco Havre2 banan & kakao
* Frebaco Havreringar äpple & kanel
* Weetabix regular och dem "mini" med frukt och nötter
* Axa Func Supermusli
* Havrekuddar/fras vad-man-nu-vill-kalla-det
* Musli med MINST 50% frukt & nötter (annars kan du lika bra köpa dig en påse med torra havregryn och käka som det är!)

lite från mig då, hoppas du haft en bra helg och får en bra vecka!
massa kramar!

2013-01-20 @ 21:53:02
URL: http://marslammet.blogg.se
Y

Jag förstår verkligen hur du menar och du är inte ensam om att känna så. Irriterande över att folk tänker så, bara för att man har varit en anorektiker och då är det "fel" om man inte är hungrig eller sugen på just den maten osv. Eller att man inte vill äta pizza, nej för det är tankarna som styr och det är inte friska tankar.. Medan en annan inte ätit på hela dagen, men det är "okej" för den personen har ju inte varit hungrig. Jag är så trött på det, samma sak gäller ju träningen..

2013-01-20 @ 22:51:07
URL: http://andriettas.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0