Avslut på veckan

Kan egentligen bara säga; Gäääsp! Har precis kommit hem och jag kan garantera er att jag inte tänker resa mig ur soffan på hela kvällen. Samtidigt som det har vart en väldigt energigivande vecka med många roliga saker på agendan så har det samtidigt vart en vecka som har sugit musten ur mig.
Det har vart utmaningar i form av svåra middagar till knasiga tider. Har även haft folk runt mig dygnet runt och jag har vart iväg från trygga hemmet.
Åkte iväg från Halmstad tidigt i morses för att stanna inom Göteborg och avsluta veckan med ett Kbt-möte. Och det blev ett möte som sög ur den sista lilla energin som fanns kvar.. Tur för mig att jag fick en massa beröm och inte slag i magen idag. Det hade jag inte orkat med. Kan bara säga att jag är mäkta stolt över mig själv som klarat av veckan så pass bra som jag har gjort. :) 
 
 
Har fått många nya insikter under dessa dagar jag vart iväg. Precis som vanligt. Nu gäller det bara att dra nytta av alla goda ring jag lärt mig. Det är verkligen nyttigt att komma iväg och umgås med friska människor. Jag fortsätter med teorin "kan dom kan jag". Så jag tillät mig själv att släppa på all kontroll och istället låta de andra sköta allt. Dock vet att de tar hänsyn till mig, då de vet min situation. De är ju trots allt min familj. Men jag hatar att vara besvärlig och valde istället att bara vara en av dom den här gången. Jag menar, de har en sund relation till mat och lever ett härligt liv. Så egentligen kan det inte gå något annat än just bra att leva några dygn under "deras villkor". 
 
Tyvärr, ja verkligen tyvärr så ändras allt när jag återigen kan få det som jag vill. Direkt när jag kommer innanför dörren här hemma så blir jag en slav under rösterna igen. Jag är duktig att stå emot, men jag känner hur allt genast lockar lite mer. Blir direkt mer petig och vill ha allt på mitt sätt igen. Just för att jag kan. Allt är ju så nära till hands och ha man haft det på ett sätt under en lång tid, då fortsätter man gärna med det.
Därför känns det extra viktigt att distrahera sig och bryta allt med en gång. Medans man är medveten om att det finns andra alternativ. (Som dessutom är bättre) Jag menar, varför ska jag vara sådär noga, tvångsmässig och "sjuk" när jag är hemma? Fixar jag det när jag är iväg så borde jag väl kunna fixa det hemma. Det är precis som att sjukdomen sitter i väggarna här hemma. Hela tiden påminns man på något vis. Just därför kanske det skulle vara bra med en flytt efter sommaren.. för att komma iväg och bryta alla mönster en gång för alla. 
 
Nej mina goingar. Nu ska jag ta tillvara på yttligare en ledig kväll. I helgen vankas det många jobbtimmar. Hoppas ni har haft en finfin vecka. Puss & Kram


Kommentarer
They may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.

Hoppas din helg blir fin <3

2013-01-18 @ 18:45:10
URL: http://deerheart.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0