Dessa kombinationer..

God eftermiddag!
Väldans vad aktiv dagen blev då. Hade räknat med att tillbringa dagen hemma i soffan. Men det blir ju sällan som man tänkt sig. Och något annat som även tog vändning var dagens oro i kroppen. Även sakerna som satte igång skallen löste sig tillslut. En god lunch fixade jag också. Och precis som jag sa så blev det en salig blandning. Kan man inte välja en sak, ja då väljer man inte en sak helt enkelt. Lite av varje så att säga. Dumt att gå miste om något gott – bara för att det är en konstig kombo. 
 
Ni vet att jag kan få sjuka cravings efter saker ibland. Är det inte nötter så är det pasta, är det inte pasta så är det saltgurka. Ibland är det spenat, ibland lax. Någon gång kan det vara apelsiner och ostriskakor. Men på senaste tiden har det vart köttfärssås som jag suktat efter. Måste-ha-köttfärssås. 
Roligaste var när vi åt buffé i helgen. Thaibuffé. På min "förrätts-tallrik" kunde man hitta sushi, misusoppa – och köttfärssås. Jävligt skum blandning. Men som sagt, man ska stilla sina behov, hur konstiga de än må vara. 
 
Dagens Lunch

Told ya. Lax, köttfärssås, couscous och stekta grönisar. Satt fint i magen. Har föresten tänkt köpa hem lite jordnötssmör. Tror egentligen inte att jag tycker om det. Men måste ändå prova. Alla pratar så gott om det. Och så ser det även förbannat gott ut. Får väl helt enkelt skapa min egna uppfattning om det.
Men vad ska jag ha det till? Många har det i gröten eller äter det som det är. Men det lockar inte att äta det rätt upp och ned och gröt äter jag inte. Haha. Då återstår bara mackor, eller? Bröd, banan och jordnötssmör.. ja, det låter faktiskt rätt okej. 
 
Hur brukar ni äta ert jornötssmör? Köper ni eget eller fixar ni själva? 
 
Puss


Kommentarer
Elin

Hmm, har bara hört folk som har jordnötssmör till banan, sen på smörgåsen. Såklart på/i gröten oxå, men det är du ju ingen fan av så det går ju bort! Har sett att vissa har de på riskakor med banan oxå! Äpple ska det funka till sägs det, men det är bara det jag har sett och hört!!
Jag gillar inte jordnötssmör, mest konsistensen som jag tycker är jobbig!

Svar: Japp Äpple har jag också spanat in. Det kan jag dock tänka mig tycka om :) Är en jävel på att knapra äpplen. haha. Blir ju lite rejälare om man klickar på lite jordnötssmör också! :) Får ge det ett försök ;)
Cecilia

2013-01-15 @ 17:50:57
Emma

Vilka slags produkter har du, light eller standard? vilken är din favorit yoghurt?

Svar: Beror på vilka produkter det gäller :) Min favorityoghurt är naturell :)
Cecilia

2013-01-15 @ 19:53:51
synne

mandelsmör och banan er jettegott, jordnötsmör er godt det med!

2013-01-15 @ 21:14:58
ellen

Jag är också rätt bra på udda kombosar, så du är inte ensam;).
Jordnötssmör är gott på riskakor el skorpor. Annars är det skitgott att woka kyckling, grönsaker och så hälla på kokosmjölk samt tillsätta jordnötssmör och valfria kryddor samt servera med ris!
Var rädd om dig!

2013-01-15 @ 22:18:47
URL: http://sandal.blogg.se
Genus

Jag älskar jordnötssmör. Till allt! Min sambo är vegetarian så jag snubblar in på olika slags nöt- och fröprodukter, vi gör även eget smör - cashew eller mandel är bra, men det är bara att testa sig fram! För mig är det bra att få i mig bra fetter då min sjuka tarm inte tål så mycket fet mat.
Tack för davosgröt-tipset förresten! Testade direkt nästa morgon och det blev bra, men fortfarande har jag jättesvårt för den sötsöta smaken. Men, det är bara att acceptera, näringsdrycker ska göra gott hur än de smakar.

2013-01-15 @ 22:21:10
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
Hanna

I sås. Jordnötssmör alltså. Ett hett tips om du tänker försöka dig på det på macka är att ha mycket frukt på. Det har en rätt speciell konsistens som typ klibbar igen hela munnen så lite frukt lättar upp det.

Jag önskar att mat och sovklocka fungerade. Jag blir bara knäpp av det. Jag fastnar i rutinerna och får panik och beter mig bra mycket sjukare när jag måste äta klockan elva oavsett vad jag gör. Praktiskt taget så jag äter i duschen. Det är ena sidan av mig. Den andra hatar schema och rutiner. Just för att jag reagerar som jag gör. Står det ät klockan elva och jag inte gör det ska jag dödens dö, typ. Och då är scheman tunga.

Förutom det har jag så sjukligt lätt att gå upp i vikt så att följa ett normalt schema får mig att gå upp utan stopp vilket gör att jag inte vågar. Jag är vettskrämd för matscheman och får ingen hjälp att skapa ett och sedan följa det och som du ser så ägnar jag istället min tid åt att hitta bortförklaringar... Fast jag hatar scheman, det gör jag.

Frukt måste vara något av det bästa. Har heller aldrig förstått dom som inte gillar det men ja, vi är väl olika i guess. Normala som gillar frukt och andra märkliga=p

2013-01-15 @ 23:07:58
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se
39

Sushi är bäst <3

2013-01-15 @ 23:44:14
URL: http://deerheart.blogg.se
Emma

Jag tänkte mest på alla mejeriprodukter så som yoghurt, fil, mjölk, keso, messmör, kaviar. Ja du fattar... :-)

Svar: Standard :)
Cecilia

2013-01-16 @ 09:24:39
amanda

jag brukar ta en matsked när suget faller på, himla bra energi! och gott som fan :D köp ekologisk osötad, den är oftast bäst och med bäst konsistens. skippy kan du skippa. hehe.

Mia olsen

HA DITT JORDNÖTSSMÖR PÅ ÄPPELSKIVOR!
As gott!
Enda gången jag äter jordnötssmör är på äppelskivor haha ^^

2013-01-17 @ 20:16:34
URL: http://marslammet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0