Recept – Currykyckling med Mango

The Master Of improvisation? Känner mig träffad på den punkten. ;) Tar vad som finns i kyl och frys och försöker göra det bästa utav det hela. Och den här gången utgick jag från mango och kyckling. Godaste kryddan ihop med det? Curry, såklart. Vad får man då? Currykyckling med mango, såklart. 
 
Recept för två personer;
 
- Två kycklingfiléer
- Tärnad mango efter smak
- Purjolök
- Paprika i olika färger
- Matlagningsgrädde 
- Hönsbuljong
- Soja
- Curry
- Banan
- Jordnötter
 
How to do;
Förstek kycklingen i smör tills den nästan är klar. Lägg åt sidan. Hacka purjo och paprika och fräs i smör tills det mjuknat. Tillsätt grädden, buljongen och soja. Smaka av med curry (behövs rätt mycket). Lägg i kycklingen och låt stå och puttra en stund. Lägg i mangon en stund innan servering så den hinner bli varm. Lätt som en plätt! 
 
 
Serveringstips;
Servera gärna med skivad banan, extra mango och jordnötter. Den söta frukten passar utmärkt till den starka curryn. Jag serverade även med couscous, men det kan nog även vara gott med ris eller nudlar till! 
 
Smaklig måltid. 
 
 


Kommentarer
Sara

Låter riktigt gott, får se till att prova det :)
Älskar också frukt i maten!

2013-01-10 @ 17:59:07
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.com/
Linda

Hej, Jag gjorde sushi idag med mango,det va ju gott.KRAM LINDA

Svar: Åh, visst var det gott? :D Kram!
Cecilia

2013-01-10 @ 18:29:43
Linda

Ja, godare än jag trodde, mer ider tack?hihii.Kram Linda

2013-01-10 @ 19:07:36
jen

bra att du iaf "vågar" steka mat i smör, för det har du svårt med på mackorna väl? Grejen är faktiskt den att när man steker kött osv i fett så avdunstar fettet i köttet och blir magrare än om man steker i vatten. Plus att fett gör att de fettlösliga proteinerna tas upp mycket mer i kroppen!

Kram:)

2013-01-10 @ 19:34:56
URL: http://thejen.blogg.se
L

Har du vågat använda vispgrädde i maten än elr finns det bland prövningarna? :) kram

Svar: Vi använder aldrig grädde i matlagning :)
Cecilia

2013-01-10 @ 23:28:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0