Recept – Tonfiskbiffar

Det finns säkerligen tusen olika recept på tonfiskbiffar! Jag gick dock efter samma recept som när jag gör mina köttfärsbiffar – fast med tonfisk då. Tänkte att det skulle fungera rätt bra. Vilket det kanske inte riiiktigt gjorde då de var förbaskat svåra att steka. Men jag har nog bara mig själv att skylla där, inte receptet!
 
Recept för 1 person (typ);

1 Burk tonfisk
1 ägg
Tomatpuré
Lök
Vitlökspulver, citronpeppar och curry
 
How to do;
Blanda samman allting och forma till biffar. Stek på relativt låg värme under rätt lång tid tills de ser färdiga ut. Rätt lätt, inte sant?
 
 
Serveringsförslag;
Bulgur, potatis eller couscous. Servera gärna med ajvar också! Det passade ypperligt tillsammans fisken. Passar förvisso till det mesta, men ändå. Och självklart måste det stekas ett gäng vitlöksfrästa champinjoner till såklart. Hade även spenat och lite andra goda saker till. Något annat som förmodligen är gott till är en kall sås på creme fraiche, vitlök och örter. 
 
Smaklig måltid!
 


Kommentarer
andrea

ha i en nypa mjöl så binder dem sig bättre!

2013-01-06 @ 19:41:53
Fröken Elva

Jag är också tokig i ajvar, använde det mycket förut och lade sedan av, ingen aning om varför. Men så köpte jag en burk förra veckan och jag äter det till allt!

2013-01-06 @ 21:03:13
URL: http://frokenelva.blogg.se/
helene

Låter jättegott! Bra sätt att variera sina fiskrätter :)

2013-01-06 @ 23:03:23
URL: http://nystig.blogg.se
Genus

Det ser verkligen gott ut! Steker man dem i ugnen eller i stekpanna?

Och för oss som vill gå upp i vikt, jag fick detta tips av dietisten på sjukhuset: att göra sig för vana att lägga upp maten på tallriken så att det blir ca. 1/4 för grönsaker. Vill man sedan ha mer så kör man en omgång till, men med samma fördelningen. Så får du säkert i dig allt du behöver!

2013-01-07 @ 15:40:18
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0