Sär skrivningar

Om det är något som jag lärde mig under mina tre år på Medieprogrammet så var det att inte särskriva ord. Har sedan dess blivit lite allergisk mot just särskrivningar. "Yrkesskada" efter att ha skrivit magsin efter magasin.. Och det har satt sina spår. Det räcker med att jag går förbi restaurangernas menyer nere i stan för att rysningarna ska komma. Haha. 
 
Fast värst är det när man sitter och kollar på film och texten är översatt av någon liten knatte som varken kan stava eller sätta punkt. Då är det nästan att jag stänger av!
Eller ännu värre; När folk säger han/hon istället för honom/henne. Då mina vänner, då går Cissi i taket må ni tro. 
 
 
Ja men visst hörru.. vill gärna ha lite laxiga bullar! (Bild från en restaurang jag åt på i somras)
 

Lite andra lustiga särskrivningar;
 
På restaurangen:
  • Är du en paj älskare? Då är detta stället för dig.
  • Grillad kyckling lever med kul potatis
  • Ät pinnar
  • Herr toalett
  • Rök fritt!
I affären:
  • Glad packad räkmacka
  • Morgon rockar 300 kr
  • Vi har sprätt ägg
  • Skum tomte 3 kr
  • Vi har kul glass!
  • Gift orm säljes
Har ni också något som ni stör er lite extra mycket på?


Kommentarer
Felicia

Särskrivningar jag också! Eller när folk skriver "dem" istället för "de"... Dessutom måste jag oftast, efter att någon säger "hon är yngre än mig", säga bestämt, ÄN JAG!

2013-01-06 @ 18:13:33
Hanna-chan

Vår lärare drar alltid denna "Djupfryst kyckling lever" som exempel på att tänkta när vi ska skriva (så att man inte särskriver)

2013-01-06 @ 21:25:20
URL: http://klockanhalvtre.blogg.se
Lisa

Haha, så fel det kan bli av ett litet mellanrum på fel ställe. Ligger och skrattar högt för mig själv när jag läser vissa!

2013-01-06 @ 23:15:09
URL: http://koffeinpralin.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0