Tips – Smoothie!

Det där med mellanmål. Vad tusan ska man välja?! Vill ha med mig något som går snabbt att få i sig till jobbet. Mackor fungerar, men jag börjar tröttna på det. Keso, yoghurt..visst fungerar det med! Men jag har kommit fram till att jag vill ha något drickbart. Så vad finns det för alternativ? Smoothie, såklart. Går att göra hur matigt man vill egentligen. Dock vet jag inte vad jag ska ha i. Så nu vill jag ha tips på goda, relativt matiga smoothies. Kan bara den där vanliga varianten med ;Yoghurt och bär. 
 
En smoothie på färska jordgubbar hade vart helt okej...
 
När jag var hos diestisten så ville hon att jag skulle börja dricka smoothies med flytande smör eller olja i. Det vill inte jag. Tyckte att hon var lite koko. Och föresten så kommer smoothien att stå ett tag utan att drickas. Så man kanske ska skippa att ha i is? Eller brukar man ens ha det? Är okunnig, det är därför jag frågar. Haha.
 
Shoot. Tips tack! Puss


Kommentarer
Lova

Hallon,avokado citron
Hallon, vaniljyoghurt,kardemumma
Två favoriter bland många :)

Svar: Tack för tipsen!! :)
Cecilia

2013-01-25 @ 14:46:39
Anna

Vad du kan lägga i om du behöver lite extra är jordnötssmör (eller annat nötsmör) alt kokosolja, supergott! Eller så gör du den på turkisk yoghurt fast då blir den ju tjockare i konsistensen! Min favvokombo fruktmässigt är melon, banan och bär, men gärna kiwi och annat gott också, variationerna är oändliga. Lycka till!

Svar: Jordnötssmör ska jag absolut testa att ha i! :) Vad passar med det tro? Banan antar jag?! Haha. Ska prova mig fram :) Tack för tipsen. Kram!
Cecilia

2013-01-25 @ 15:24:27
Linn

Min första tanke på smoothie är en variant med banan och jordnötssmör i. Och så proteinpulver med smak av vanilj. (Vaniljpulver funkar säkerligen också.)

Behövs inte speciellt mycket jordnötssmör i för att få till smaken.

Det jag brukar slänga i är hur som helst; Kvarg, banan, jordnötssmör (använder green choice), proteinpulver, lite sötning, mjölk och vatten.
Blir riktigt, riktigt gott. Minst sagt lyxshake ;)
(Vill man ha den matigare kan man ju slänga i havregryn också, händer att jag gör det ibland)

Proteinpulver gör ju näringsvärdet betydligt bättre, och smoothien mer mättande. Inte funderat på att beställa hem det? :)
Jättegott att blanda i yoghurt/kvarg osv också (y)

2013-01-25 @ 15:27:07
URL: http://list.blogg.se
Lova

Förresten det där med smör och olja, det ekologiska kokosfettet cocosa (finns både med och utan smak) svårt att förklara för kag har glömt men det tas typ inte upp av tarmen på samma sätt oj det är enbart nyttiga fetter med bra hälsoeffekter. Finns flera recept på deras hemsida (även på udoschoice (typ) blev också rekommenderad att ta det i mina så nu försöker jag iaf ta en tsk i när jag gör dom! Kram kram

Svar: Det lät dock lite bättre än flytande smör! Haha. tack för tipset! :)) Kram!
Cecilia

2013-01-25 @ 15:33:35
BusinessBird

Ska den stå ett tag ska du inte ha is i. Vid beredningen gör ju isen att smoothien blir tjockare men får den stå ett tag så blir den superrinnig. Hoppas det blir mumsigt! Kram!

2013-01-25 @ 16:08:39
URL: http://vivelafrance.blogg.se/
Anonym

Nyttiga: spenat/grönkål, päron, banan, blåbär och lime
Glassiga: fryst banan, naturell yoghurt och apelsin
Chokladiga: avocado, kakao, lite vatten + kokos
Sen sommar: yoghurt, svartvinbär och päron
Mojito: jordgubbar, lime, mynta och yoghurt
Tropisk frukost: hounungsmelon, mango/papaya, yoghurt och passionsfrukt
Uppfriskande: granatäpple, banan, mandarin + en skvätt mjölk

Mina egna påhitt med hoppas något faller fröken i smaken ;)

Svar: Åh, många goda påhitt!! :) Tusen tack för det. Och ja, självklart var det många som föll fröken i smaken :D Speciellt den med tropiska frukter.. Vilken är din egna favorit ? :)
Cecilia

2013-01-25 @ 17:13:34
Ida

Med risk för att vara riktigt tråkig så tänkte ja föreslå att du kanske skulle överväga att göra smothies på näribgsdrycker? Lär väl gå att mixa ihop med yoggi o bär eller vad man nu vill ha? Ja gillar smothies m banan i, fast en del anser det kvalmigt.
Men jag tänker iaf att ND kanske känns bättre än smält smör o olja som ingrediens? En tanke...

Önskar dig en fin helg!

2013-01-25 @ 17:15:47
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Anonym

olja smakar inget! smör däremot- usch!
så olja skulle ju vara perfekt extra näring för dig som du inte ens skulle märka av! :) jag har själv nämligen använt mig av de tipset för att få i mig extra och oljan märks inte av !

Svar: Haha ja usch för smör i en smoothie. En sådan ska kännas frisk och fräsch :) Får hitta andra saker att lägga i istället. Som kokosfett eller liknande :)
Cecilia

2013-01-25 @ 17:18:39
Caroline

Haha vad roligt! Att jag inte såg det! Kaviar är mums.

2013-01-25 @ 17:32:58
URL: http://carro6.blogspot.compot.com
Caroline

Nät jag blev utskriven från sjukhuset tyckte läkaren att jag skulle äta mos. Potatis 50% och smör 50%. Det tyckte inte jag. Haha 😃

2013-01-25 @ 17:35:08
URL: http://carro6.blogspot.compot.com
Genus

I mina smoothies landar ofta mandlar eller havregryn. Lite matigare blir det. Till banansmoothien kan man ta ingefära och citron, om man, som jag, inte är så sugen på jättesöta drycker.
Det smoothies som finns färdiga att köpa är tyvärr väldigt väldigt söta.
Har du provat hampa protein? Väldigt näringsrik, nyttig och helt naturligt, utan tillsatser och fula sötningsmedel! Smakar gott och fräscht, har det ofta i yoghurt!

2013-01-25 @ 20:16:06
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
evelina

Testa slänga i ett ägg och lite havregryn för extra näring. Smakar ingenting :) Eller kanske lite linfrön? Krossade förstås.
Varianter jag brukar göra; hallon, mjölk/yoghurt, ägg, havregryn, lakritspulver. Smakar hallon-lakrits godisen du vet?

Eller banan, jordnötssmör, kakao, mjölk/yoghurt och havregryn :)

2013-01-25 @ 20:23:01
URL: http://svindlandefrihet.blogg.se
Mia Olsen

En du bara måste testa är (min personliga favorit hihi)

1 del kvarg vanlig fetthalt
1 del yoghurt
1/2 skivad banan
Blåbär och jordgubbar

Tycker du den blir för tjock bara spä ut med lite mjölk.

Inte ett fullständigt mellis... Men addera lite nötter vid sidan av eller som topping så blir det bra! :)

2013-01-25 @ 21:57:06
URL: http://marslammet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0