Utlandslängtan!

Efter att ha spenderat hela förmiddagen åt reseplanering så kunde jag inte undgå att bli sugen på mat från det utländska köket. Och då man inte är på plats i utlandet så får man helt enkelt se till att fixa ihop något själv. Vilka i:landsproblem va. ;) 
Att jag är en sucker för Sushi var väl ingen nyhet. Men dessvärre orkade jag inte fixa det idag. Något annat jag är lite knäsvag för (förutom killparfymer...höhö) är strimlad biff med bambuskott. Dock tror jag att de har något hemligt knep när de tillagar det på restauranger. Min blev mest blek och eländig – men fasligt god för det! 
 
Strimlad biff med bambuskott/böngroddar + couscous

Fick plötsligt finbesök lagom till lunch dessutom. Men med tanke på den mängd mat jag lyckades kränga ihop så hade jag lika gärna kunnat bjuda in hela grannskapet när jag väl var i farten. Kan aldrig, verkligen aldrig uppskatta hur mycket mat som går åt. Undrar hur det ska gå när jag flyttar till en egen lya och ska laga mat åt en. Kommer ruinera mig själv vid varje måltid. ;) Tack till den som uppfann matlådorna..
 
Ser ljuset idag. Känner lite hopp och lite glädje. Livet är rätt fint ändå när man tänker efter. Man har så mycket att vara tacksam för som man inte tänker på egentligen. Det finns även en väldans massa elände runt om oss. Och livet är oförutsägbart och man vet aldrig vad som händer. Just därför ska man se till att ta tillvara på det viktigaste vi har här i livet. Nämligen oss själva. Annars kommer man inte vidare långt! 
Det kommer alltid finnas elände. Och det är bara att acceptera. Vissa saker går liksom inte att påverka. Därför får man se till att påverka de saker som faktiskt går att påverka. Vårt månde tillexempel. Livet är som sagt redan krångligt (men fint), så gör det inte ännu mer krångligt, kära ni. 
 
Puss


Kommentarer
Maja

Själv är jag extremt svag för thaimat. Älskar wookgrönsaker och kyckling i en stark sås med ris.
Haha, jag kan ju knappt laga mat men när jag väl flyttar kanske jag kommer lära mig... Men då kommer man ju lätt göra en massa matlådor och frysa in, så har man tillslut mat för en vecka.. x)
Kram! <3

2013-01-21 @ 15:53:04
URL: http://cuilenya.blogg.se
Hedda

Jag har många gånger velat kommentera din blogg då du lagt upp bilder på din lunch/middag, men vill inte va som någon polis som säger o låtsas veta allt du äter - MEN jag säger det här nu för ATT JAG BRYR MIG.
SNälla fina vackra, du, BÖRJA BRYTA DINA VANOR, det du lägger upp på tallriken är alldeles för lite, du får i dig alldeles för lite för att gå upp, som du så gärna skriver att du vill.
Och förlåt förlåt förlåt om jag på något sätt gör dig ledsen nu, ta inte illa upp, men att du gång på gång skriver varje dag om vad du har lärt dig av dagen osv är bara bullshit.. Det kanske är något du lär dig för stunden, men sen hamnar du tillbaka i dina tankar igen. Du måste börja förändra NU.
Jag känner inte dig så jag ska inte stå o stampa dig på fötterna, men utifrån vad jag läser varje dag så kommer du inte någon större vart, mer än små myrsteg på flera månader. Jag menar heller inte på att du ska ta stora bamsekliv o sätta dig in i alla jobbiga situationer på direkten, MEN har jag förstått rätt så är din vilja otroligt stark till att bli frisk, leva o upptäcka livet med att resa osv ganska snart, så du måste kanske börja tänka om lite o våga bryta ditt mönster du går efter dag ut o dag in snart.

Vill bara ditt bästa!
SKöt om dig! <3

2013-01-21 @ 16:09:53
Emma

Håller med Hedda fullt ut!

2013-01-21 @ 19:30:02
Karin

Extra mat är ju kanoners till matlådor, bara att bunkra upp för latmask-dagarna :)

2013-01-21 @ 21:24:54
URL: http://tinythings.blogg.se
Mia Olsen

Visdomsord, tack finaste Cissi. Du ger mig motivation, hopp och längtan efter livet när allting känns mörkt.
Nu den senaste månaden har din blogg blivit prio ett för mig, läser knappt andra bloggar nu för tiden. BARA din.
Har gått igenom alla dina inlägg minst tre gånger och det känns som att du är en sorts trygg plattform för mig, något att gå tillbaka till och känna att jag är inte ensam, osv.
Och såklart, få mat inspiration!

FÖR VEM VAR DET SOM fick mig att börja VÅGA äta nötter igen? (min egen jävla anamma också såklart) det var du som gav mig motivation till det!
Kokoschips då? Jo du!
Dinkel, quinoa puffar och yoghurt? Jo du!
Vem var det som inspirerade mig till att börja våga äta frukt och grönt igen (min ätstörda hjärna har fått för sig att det var onödiga kcal mm och blablabla), jo för det var du! Och nu vågar jag äntligen äta det som jag ALLTID älskat! Har alltid varit en "kanin" liksom min mamma, frukt & grönt i all ära.

Och även testat några av dina middagar och luncher och kan lugnt säga att inte en enda gång har jag blivit besviken!
Tack för att du finns och lyser upp min vardag vännen!
Du gör mig glad!

Har du möjligtvis haft en blogg innan denna?
Skulle man kunna få adressen till den/dem(?) då?
Vill bara läsa och titta på dina bilder, osv. inget jag kommer dela med mig vidare av sålänge du inte vill!

Kramar

2013-01-21 @ 22:01:13
URL: http://marslammet.blogg.se
Hanna

Matlådor är ju studentens bästa vän så det är väl bara bra att du inte kan dosera=) Så länge det finns plastburkar och frysutrymme är det bara att köra. Finns inget bättre när pengarna börjar ta slut och det finns god vällagad mat i frysen.. känns nästan lite lyxigt att plocka fram den då.

2013-01-22 @ 09:39:43
URL: http://uppfortsomfan.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0