Veckostart!

Undra hur många timmar jag hittils har lagt ner på att fixa frukost i köket. Eller hur många timmar jag har lagt ner på att skriva blogginlägg. Något jag vet är i allafall att en kvinna använder cirka 7000 ord per dag medans en man använder 2000. Man står vid rödljus i ca 6 månader av sitt liv och genomsnittspersonen byter underkläder var 7:e dag. Helgalet. 
Jag tycker att det är viktigt att lägga ner tid på att maten ska se aptitlig ut. Det gör så mycket mer och maten smakar så mycket bättre då. Men ibland kan det vara viktigt att inte ha det sådär perfekt. Lika viktigt som det är att ibland ha det fint upplagt kan det även vara att ha det tvärtom. För att ta bort det heliga kring maten så försöker jag ibland se till att bara kasta i mig en ful macka. Inga krusiduller eller upplagt på fina fat. En macka i näven för att få snabb energi, helt enkelt.
 
Frukost på nya, fina brickan!
 
En redig frukost till magen. Inte sant? Det smakade underbart med frukosten idag. (Och inga bärfläckar på soffan inte...) VKände äntligen lite hunger. Vilket kan uppskattas när man ständigt gått runt och kännt motsatsen i några dagar. 
Måndag och ny vecka idag som sagt. Måndagar har aldrig riktigt vart min grej tyvärr. Men då jag får långhelg mitt i veckan så känns denna måndag inte lika eländig längre. Men idag blir det i allafall jobb en stund. 
 
Hoppas ni får er en bra start på eran vecka. Puss & Kram


Kommentarer
ellen

Den där brickan är såå fin! Kanske att avsaknaden av hunger berodde på att du haft en infektion i kroppen? Tycker ofta det brukar sätta de flesta mekanismer i kroppen ur spel.
Kom att tänka på ännu en grej med blodpudding förresten, en kompis kompis hade bott i studentkorridor med en kines som skulle testa blodpudding, han strimlade den och la den i wokpannan, ha, ha! Tyckte dock inte att det var någon höjdare;)
Hoppas du får en fortsatt fin måndag!
Jag har precis haft ett nästan två timmar långt samtal med en gamal behandlare, kändes faktiskt bra och är beredd att ta emot hjälpen på riktigt nu!

2013-01-14 @ 12:42:22
URL: http://sandal.blogg.se
Maja

Jag lägger inte ner någon tid alls på att maten ska se fin ut... Slänger bara på en klick sylt på gröten utan att tänka, mackorna ser ut lite hur som helst osv. Har aldrig orkat bry mig direkt och varför stå och göra allt fint, det ska ju ändå ätas ;)
Kram! <3

2013-01-14 @ 15:58:13
URL: http://cuilenya.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0