Dag tre.

Summering av dagen; Magknip & illamående.
 
Men bortser man från det så kan jag istället summera såhär; Stickning, vila, filmer, lite skratt, sol och spel. 
 
En helt okej dag. Är inte med på allt den första veckan. Måste få tid att landa lite först. Dagarna går fort men känns samtidigt väldigt långa. Tiden lär dessutom gå fortare när jag får delta i allting sen. 
Haft möte med behandlaren och jag känner verkligen att jag kan pysa ut där. Tror nog att personalen här har hört det mesta. Så jag frågar, klagar och erkänner bäst jag vill. Låter åsikter och tankar flöda fritt! Tror man kommer längst på det sättet. Inte gömma undan något. Det visar sig tillslut ändå. 
 
Har redan fått blombud också. Den tackar vi för! En rosa orkidé som får en fin plats i fönstret. 
 
 
Fem mål avklarde, one to go. Blev en söt päronkräm med mjölk till mellis. Inte ätit det sedan jag var en liten knatte. Fast då vare jordgubbskräm som gällde. Oboy & kräm på en och samma dag. Sicka minnen va...
 
F-i-l-m-t-i-p-s? Ös på. Tjejfilmer, serier, må-bra-filmer? Tycker om det mesta. Dela gärna med er. :)
 
Ha en fin kväll. 
 


Kommentarer
Svea

Kämpa på!! du är skit duktig och stark! fortsätt vara ärlig och be om hjälp, det bästa man kan göra!

filmtips;
- now is good (ganska sorlig fast ändå så får det upp ögonen för att man ska leva livet och göra sånt man mår bra av typ och så är den fin!)
- beautiful creatures (lite småfin sådär)
- safe haven (åhhhh!!! så fin och romantisk!!)
- LOL (riktigt måbra film med mycket bra musik)
- So undercover (tjejfilm/college film)
- stolthet och fördom (man kan ju inte annat än älska kostymdrama)
- The perks of being a wallflower (fin och annorlunda!)
- Playing For Keeps (komedi och sån där familjekärlek (son/pappa))
- The last song (om du gillar the notebook, se denna!)
- Soulsurfer (den är riktigt bra, väldigt bra inspiration till livet, svårt att förklara, men se den!!)

Jag har tillbringat många timmar/dagar/veckor framför datorn och filmer, så ger gärna mer tips om det behövs! Film är bra :)

styrke kramar!

Svar: Det lät som Cecilia-filmer hela bunten. Tack och bock för det. :) The last song är superbra. Ska nog börja på den redan ikväll :) Hur mår du? Kram.
Cecilia

2013-06-12 @ 18:32:59
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
Ebba

F.R.I.E.N.D.S alla gånger ;) men Two and a half men och how I met your mother är bra med.
Kämpekram! <3

2013-06-12 @ 18:38:11
URL: http://mayfrihet.blogg.se
Anonym

Jag tycker Lost är en bra serie !

Svar: Så långdragen bara ;)
Cecilia

2013-06-12 @ 18:54:39
Ida

Den franska filmen "en oväntad vänskap", tror den heter så. HELT UNDERBAR!!

2013-06-12 @ 19:28:53
URL: http://Skeptisk.blogg.se
Angelica

Thelma och Louise

2013-06-12 @ 19:41:18
URL: http://kampenmotanorexian.blogg.se
Svea

sv; vilken tur! Det är riktiga Svea filmer med :)
Ja, the last song kan man se hur många gånger som helst tror jag! :) Det är tufft just nu, långa och tuffa dagar och likaså när man kommer hem! ska ge dig lösen till min blogg så fort jag rensat bort lite "dåliga" saker och kanske en del namn :)

kramar!

2013-06-12 @ 19:59:14
URL: http://ljudetavregn.blogg.se/
anonym

"En oväntad vänskap", den bästa filmen jag sett. Helt fantastiskt underbar. Rolig, sorglig, komisk och allvarlig,... allt på samma gång.

Lycka till med behandlingen, du kommer att klara detta. Få känna känslan av att leva, inte enbart överleva.
Styrkekramar

Svar: Ja, den är toppen!! :) Klokt. Tack & kram.
Cecilia

2013-06-12 @ 20:30:46
ellen

Du är imponerande vännen! För varje dag blir du starkare och tar steg framåt mot livet.
Håller med om att o´boy och kräm är nostalgimat;)
En film jag kom att tänka på är "Niceville". Gripande och fin film.
Hoppas du kan sova gott inatt och att magknipet och illamåendet blir bättre.
Största kämparkramen!

Svar: Va komiskt. De ville hyra Nuceville ikväll :)) Hoppas den är bra!
KRAM.
Cecilia

2013-06-12 @ 20:44:34
Amanda

Ego
En oväntad vänskap
Friends with Benefits
Crazy Stupid Love
Easy A

Har sett alla nyligen, superbra allihopa! :) Sedan är den senaste spiderman-filmen otroligt bra, det måste jag erkänna trots att jag verkligen inte är någonting för fantasy alls.. haha! Helt klart värd att se!

Svar: Såg Ego igår kväll! Superbra :)) Och en Oväntad vänskap ligger och väntar på datorn tills ikväll ;) Tack för tipsen!
Cecilia

2013-06-12 @ 21:42:47
Anonym

Kan inte du berätta hur en matdag ser ut för dig där på inläggningen? Har ni alltid oboyfrukost eller är det bara på onsdagar? Vad har ni för mellisförslag osv? Ta gärna bilder :)

2013-06-12 @ 22:20:24
Hanna

Kämpa på! Här kommer lite filmtips för att göra tiden lite roligare. Detta är mina feel-good-filmer.
- The holiday
- Maid of honor
- Step up to the streets (dansfilm)
- Alvin and the chipmunks (De är ju bara så söta)
- What happens in vegas
- Twhilight filmerna (men läs böckerna för guds skull om du inte redan gjort det!)
- Letters to juliet
- John tucker must die
- She's the man

Jag har precis tittat klart på LOST. Se den serien! Annars rekommenderar jag Gossip gir, Scrubs och Desperate Housewives.

2013-06-12 @ 23:22:45
URL: http://halsopalatset.blogg.se/
Lisa

Filmer:
Monrise kingdom
Chocolat
En oväntad vänskap
The desendants
Du gör mig galen
500 days of summer
Livet från dem ljusa sidan

Serier:
Homeland
En idiot på resa
Life's to shoort

finns massa säkert, men filmerna är lite utav må- bra filmer och en del lite udda vilket jag gillar (hatar iof slaskiga tjejfilmer). Hehehe. Serien en idiot på resa är kul och Homeland sjukt spännande! Enjoy!

Svar: Tack för tipsen!! :))
Cecilia

2013-06-13 @ 00:12:37
Frida

Serier: Big Bang Theory, Modern Family, How I met your mother, friends, New Girl, Hart of Dixie.

2013-06-13 @ 00:45:18
Sara

Kämpa nu på vännen, du kommer att klara det med personalens hjälp. Tänk att de är vana och är där för eran skull.
Minns själv när jag skrev in mig på behandling - inte var jag så sjuk, men när kontrollen tas ifrån en och det blir mycket under en dag (ex. oboy och kräm eller söt efterrätt och kaka till mellanmålet för min del). Bröt ihopa totalt - då insåg jag att hemma går det aldrig själv. Första tiden är tuff! Se till att ta det lugnt och kämpa vidare,
Kramar

2013-06-13 @ 08:02:10
URL: http://resanmotsundvikt.blogspot.se/
Vonskareng

Du är så himla bra! Mot frihetennnn!!

2013-06-13 @ 10:19:05
URL: http://vonskareng.blogg.se
Vonskareng

Tvserien; Everwood!!

2013-06-13 @ 10:20:09
URL: http://vonskareng.blogg.se
Vonskareng

....Kollar sista avsnittet nu hahahh, my god. Bra serie att gosa ned sig framför <3

2013-06-13 @ 10:21:24
URL: http://vonskareng.blogg.se
lovisa

Bra serier med korta avsnitt (skönt ibland att episoderna inte är alltför långa ju!) är girls och new girl. En bra spännande serie (dock långa avsnitt) är Game of thrones! Spännande spännande. Kram

2013-06-13 @ 11:29:35
URL: http://vintervindar.blogg.se/
A

Berättelsen om Pi :) Vad skönt att få titta på film i alla fall. När jag var i inlagd fick jag varken titta på tv eller film. det var vidrigt jobbigt. Tre veckor i en säng, i ett och samma rum och jag fick inte gå ut ur rummet ens. Det var ren tortyr kan jag säga. Vissa behandlingsformer borde ens inte få existera.

Du är i goda händer. Varberg har jag hört mycket gott om. Och deras upplägg och kunskap verkar stor. Det är viktigt att man har bra personal omkring sig :) Kämpa på fina du!

2013-06-14 @ 14:43:00
emilia

One tree hill, har sett alla säsonger rakt igenom nio gånger. Just saying.

2013-06-14 @ 22:55:41
URL: http://pezone.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0