Greece.

Pix pax godaste frukosten. 
Passar på att missbruka så länge jag bara kan. Har provat en hel del turkisk/grekisk yoghurt det senaste också. Har ätit det till mycket och inte bara till frukosten. Gott att göra såser på. Som tzatsiki och mangoyoghurt. Fint tillbehör att ha till maten. Eller varför inte lyxa till det med tjock yoghurt, valnötter och honung? 
 
Det finns så mycket gott att prova. Och på tal om Grekland..
..funderar på att skaffa mig en liten morot, något att se fram emot. Och lockar inte Grekland, så säg? 
 
Frukosten i morses.
 
Honung och valnötter blev det dock inte idag.
Men pistage, bananchips & choklad låter väl minst lika lockande? Älskade frukost.
 
Vad åt ni till frukost i morses?


Kommentarer
Elin

Du vet ju hur man ska nå sina mål, Grekland är ju en utmärkt morot!!! (Tänk dig att ligga på stranden (eller vid poolen) och sörpla sjuka mängder cola, äta jordgubbar och vattenmelon. Åh. Underbart! (Även jazz-äpplen om det finns)

Låter och ser ut som en god frulle det där!!!! Jag tog en hallon och mangosmoothie, äggmacka och leverpastejmacka! Mmm! Nu ligger jag och steker huden lite och dricker colaaaaaa!!! Haha

Svar: Nej min vän. Är man i Grekland ska man äta Souvlaki, greksallad och bröd med tzatsiki!!!! :D Åh. Äggmackor. Så gott och så längesen. Hoppas du hade kaviar på? Va mysigt :))) Själv lagar jag köttfärslimpa :D
Cecilia

2013-06-05 @ 13:05:21
Elin

Haha, jaaa såklart man ska. Men jordgubbar och vattenmelon kan man variera med, hehe ;-)
Vill inte göra dig besviken, men vi hade ingen kaviar hemma! Men det var gott ändå! Jag är en sucker för salt så jag nöjer mig gott och väl med det! (Har man smör, salt och peppar hemma så blir allt gott!)
Där ser man, hushållerskan! Haha! Jag ska härma dig snart och gå in för att baka... Idag blir det såna där kolakakor och senare ska jag göra chocolate chip cookies! :-)

Svar: Jordgubbar kan man ju faktiskt inte få nog av... ;) Men whaaat. Då klassas det inte som äggmacka :( Prova lök på äggmackan föresten. Låter kanske knepigt, men det är toppen!!

Haha. I Know ;) Lyckost den som får mig som sin fru... Åt med nypotatis och lingon. :D Åhå. Så gott :) Fortfarande förberedelser till studenten ?
Cecilia

2013-06-05 @ 14:33:24
Tua Esmerald Lövdahl

Åh, det ser så gott ut :') Har du testat "souvlaki mé pita" eller "gyros mé pita" när du varit i Grekland? En blandning av det bästa! Tzatziki, souvlaki, tomater, rödlök, pitabröd.. åh!

I morse åt jag en stor skiva mjukt tunnbröd med smör, skinka och senap. Sen hade jag en skål med naturell yoghurt (1.5%) som jag toppade med kanel och socker. En kopp gräddkola-te med mjölk i till det. Åh så gott! Blev en ganska sen frukost, så jag ville inte bli allt för mätt. Blev perfekt!

2013-06-05 @ 15:23:31
URL: http://pavagned.blogspot.se
Elin

Ja det ska jag testa!! Det är ju gott med lök på/i omelett så det borde bli bra! :)
Haha, jag säger samma här! Tänk att få allt serverat, Gud så underbart! Man ska bara hitta mannen först ;) men lingon, nänä där går gränsen! (Iof gillar inte jag köttfärslimpa heller, MEN din har jag inte smakat så den är kanske supergod!?). Mhm, det är de! Och jag tror ta mig tusan att kakorna blev peeeerfekt sega!!!! :)

Svar: Haha männen kommer de med... ;) Så småningom! Du.. min köttfärslimpa är heaven. Har massa katrinplommon i! Du hade inte blivit besviken :) Promise! Tack för receptet :D Kanske också ska baka istället för att ta från jobbet ;) Meeeeen 70 kakor tar sin tid.. haha
Cecilia

2013-06-05 @ 15:45:32
Tua Esmerald Lövdahl

Svar: Grillad fetaost, åh, det är supergott :D Vi brukar grilla det ibland och lägga på salladen, lite roligare än bara vanlig fetaost :) Vi har ju hus i Grekland, så jag är där varje sommar. Förut var jag där 7-8 veckor men nu när jag är äldre får jag stanna hemma i Sverige i några veckor om jag vill. Vi är även där på påsk ibland - helt fantastiskt grönt då! Var i Grekland brukar du vara?

Jag älskar tunnbröd! Mitt favoritbröd faktiskt. Man kan köpa ett jättegott hembakt tunnbröd i vår ica-butik, det bakas här i orten. Smakar precis som tunnbröd ska smaka <3

2013-06-05 @ 16:05:03
URL: http://pavagned.blogspot.se
Elin

Ja, den som väntar på något gott ;)
Den låter god faktiskt!! Ja men vsg, jag väntar med spänning på din utvärdering av det himmelska receptet! :D ja, men gör man många olika så går det ganska snabbt! Sen har jag blivit gammal nog (19, hahaha!!!!!) för att se bakningen lite som terapi. Går in i min egen värld och bara stå och pilla. Låter som värsta gamlingen!

2013-06-05 @ 16:59:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0