Solterapi.

Värme från både familj & sol.
Och nu känner jag mig genast lite piggare igen. 
 
Helg och det är lite dött i huset. Försöker sysselsätta mig bäst jag kan. Suttit ute på gräsmattan och fått årets första fästing. Läser, tappar koncentrationen. Stickar och får kramp i fingrarna. Försöker med en film men börjar spela mobilspel istället. 
 
..och tillsist hamnar jag – här. Skönt för mig, men för er? Kanske inte. 
Har liksom inte mycket att dela med mig av då det enda jag gör är att äta och vila. Men ändå är det skönt att låta fingrarna få skriva lite. Sitter och kollar på "morötter". Drömresemål och planerar framtiden. Det är alltid bra att ha saker att se fram emot. En riktig jävla friskhetsresa nr.2 ska jag göra när jag kommer hem. För nr.1 pågår nämligen i skrivande stund. 
 
Mina goa.
 
 
Ska tillbringa dagen med Glee. Det kan man aldrig få nog av. 
Hoppas ni har en fin helg. Kram och varsågoda för ett intressant inlägg. ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elin

Låter härligt att planera resa, tankarna på något annat lixom! Sen om du hade haft snake som spel på mobilen (som på gamla Nokia) så hade du inte haft tid att skriva här, haha!!!

Hoppas du går igenom massssaaaa glee-avsnitt idag. Isf kommer du må himla bra efter!! Kram

Svar: Haha. Istället spelar jag HayDay. TOTALT fast. ;)
Cecilia

2013-06-15 @ 11:51:37
Caroline

Åh snälla, fina du kan du inte skriva hur du äter om dagarna? Hur mycket, vad etc. Försöker jobba på egen hand här hemma, och jag har viljan men jag har "glömt bort" mängd..
Kram!

2013-06-15 @ 12:02:19
Anonym

Skriv bara skriv om de kan göra ngn nytta :) leta drömresor är väl kanon! Vart skulle du helst resa?
Vad stickar du? Under mina år inom psykiatrin, avdelningar o behandling och så givetvis hemma då, har det ju hunnits med ett o annat varv på stickorna, du får komma på ngt som kan bli årets julklapp, tex halsduk, vantar, sockar, och göra personliga till alla som ska få ngn :)
Har du testat ljudbok? Kan va ngt att testa om fokus på läsa funkar sådär, kan man göra i vilande läge oxå!
Rita o måla, klippa o klistra? Göra pepp/framtids/kämpar-kollage

2013-06-15 @ 12:16:59
Anonym

Det spelar inte så stor roll vad du skriver, jag blir lika glad varje gång jag kikar in här och du har uppdaterat! Du är så bra och jag inspireras av dig. Gör ditt bästa så kommer livet komma tillbaka snabbare än du tror. Kramar

Svar: Det var snälla ord. Tack! Och hoppas du mår bra. Kram.
Cecilia

2013-06-15 @ 12:20:08
Ida

Skriv bara skriv om de kan göra ngn nytta :) leta drömresor är väl kanon! Vart skulle du helst resa?
Vad stickar du? Under mina år inom psykiatrin, avdelningar o behandling och så givetvis hemma då, har det ju hunnits med ett o annat varv på stickorna, du får komma på ngt som kan bli årets julklapp, tex halsduk, vantar, sockar, och göra personliga till alla som ska få ngn :)

Har du testat ljudbok? Kan va ngt att testa om fokus på läsa funkar sådär, kan man göra i vilande läge oxå!
Rita o måla, klippa o klistra? Göra pepp/framtids/kämpar-kollage, hitta bilder i gamla tidningar, foton, texter and so on!!

Ja, lite tankar/tips på vad man kan göra när man behöver fördriva lite tid!

Kämpa på! Du är så jäkla bra!!

2013-06-15 @ 12:20:44
URL: http://Skeptisk.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0