22 Mars

Var uppe tidigt för att köra syster till tåget som flyr landet i några veckor. Tråkigt. Men när hon väl är hemma igen så är det bara fem ynka dagar kvar till vi flyr landet tillsammans till Kina.
Satt och planerade en del igår kring resan. Ska bli härligt. Lyxhotell (för summan man bor på vandrarhem här hemma, typ), spännande marknader, underbara fotoställen, grymma restauranger osv. Det kommer mest bli jag och L som reser omkring på egen hand. Och att ta sig runt om i Kina bland kineser som bara skrattar och talar kinesiska är ett äventyr i sig. 
 
Ledig dag. Desto mer att göra i natt. För vet ni när jag börjar? Klockan 00.00. Världens sämsta tid. Hur tusan ska jag hålla mig vaken? Åh. Får gå på bio eller något. När alla tar helg så sätter mitt jobb igång – som vanligt.
En mysig dag ska segla förbi först. Ska laga god fredagslunch och åka iväg på lite äventyr. Har köpt hem en kycklingfärs som jag ska göra något roligt av. Hoppas det blir gott! Har bara ätit kycklingbiffar förut, inte kycklingfärssås. (Heter det så?). Blir nog bra. 
 
Föresten. De måltider som jag ätit sedan mötet igår har gått; Superb. Att positiva tankar kan göra mycket hade jag ingen aning om. Tänker man bara till och stannar upp så går det faktiskt rätt bra. Jag-ska-upp-i-vikt. Lite extra mest hela tiden. Ska åka ner och handla lite fredagsgotte sen också. Bara för att jag kan, vill och framför allt för att det är gott. 
 
 
Vad har ni för fredagsplaner? Puss


Kommentarer
Ebba

Härligt att du är motiverad till att gå upp i vikt! jag har själv haft anorexi och har nu en blogg om det, gå gärna in kolla! det kanske kan vara lite extra pepp!
Ha en fin fredag!

2013-03-22 @ 14:58:03
URL: http://www.jagrmittliv.blogg.se
Sandra

Precis, bara man stannar upp så går det. Lite extra av allt. Det blir fredagsmys i soffan fyndat Ben & jerrys
coconutterly fair då de var utförsäljning på en. Spännande att smaka något nytt.

Kämpa på!

2013-03-22 @ 15:47:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0