En titt i matkassen

Jag älskar att handla. Tror nog inte att ni har missat det. Tycker om att leta efter nya spännande produkter, i nya spännande affärer. Kan strosa runt på tok för länge och kommer alltid hem med massa onödiga saker som jag ändå bara ställer i skafferiet.
Men så finns det även saker som är nödvändiga. Sådant som går åt lite för fort och som ständigt står på matlistan. Handlar som sagt till hela familjen så det är inte bara sådant som jag förbrukar. 
 
 
Frukt
Jonagoldäpplen (största jag hittar)
- Apelsiner
- Päron
- Melon
- Banan
Grönsaker
Lax/tonfisk
Köttfärs
Torkad frukt/nötter
Bönor/broccoli/spenat
Yoghurt
Kvarg
Flingor/müsli
Pålägg
Keso
 
..förr i tiden blev jag fly förbannad om något saknades här hemma. Om någon hade norpat det sista från min yoghurt så gick jag i taket. Hade jag planerat något så skulle jag ha det så också. Men nu för tiden händer sällan det där. Nu kan jag tänka om och ta något annat. Sen så är det ju jag som handlar.. så jag ser till att det faktiskt inte tar slut. Haha. 
 
Nu ska jag laga tonfisk, sötpotatis + kall sås och sojabönor. Puss
 


Kommentarer
Maja

Här hemma är det bara mamma som handlar, jag följer dock med ibland, på så sätt kan jag få lite inflytande i vad som kommer med hem.. ;)

2013-03-13 @ 15:23:57
URL: http://cuilenya.blogg.se
Anonym

Ett litet tips för dig som vill upp lite.. Ta den vanliga yoghurten istället för den milda varianten-du vet varför + att den naturella är 1000 gånger godare än den milda :) kram

2013-03-13 @ 15:34:56
beayourdreams.blogg.se

Jag måste bara få fråga. Är du laktosintolerant? Tänker på yoghurten.. Men du verkar dricka vanlig mjölk/ ha vanlig kvarg? Kram på dig!

2013-03-13 @ 16:18:24
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
beayourdreams.blogg.se

Sv: Ah! De finns en yoghurt, som jag åt nu innan min "2 veckors utan laktos period", som heter arla wellness. Den är också superkrämig och god faktiskt. Jag köper just denna du har på bild och konsistensen är precis lika och de smakar nog precis likadant ;) Tänkte precis uppdatera bloggen ang. nästa läkarbesök faktiskt.. Men nej, jag har inte kollat upp en riktig glutenundersökning, än. Jag har dock fått tid hos läkare, dock först den 2:a april. Men håller mig flytande på laktosfritt i alla fall och får väl se sen vad som händer! Tog ju blodprover mot gluten o.s.v. idag men de är ju inte säkert att det visar något. Så den 2:a april tar jag ju upp allt och förhoppningsvis blir remitterad till mag/ tarm avdelning i Uppsala.. Så får man kolla upp min mage/ tarm då. Något galet är det i alla fall, vad vet jag inte. Ska bli skönt att få allt uppkollat i alla fall, vill inte gå runt och må dåligt mer nu. Jag tänkte ju inte så mycket på det här förut, men de var ju för att jag var större och ja, man märkte ju inte lika lätt på magen att något var galet. Nu när man gått ner i vikt så är ju fortfarande gaserna kvar och ja, man märker ju lätt om magen är trippla storleken eller inte!

Håller tummarna för att min mage ger med sig, heh.

2013-03-13 @ 16:33:26
URL: http://beayourdreams.blogg.se/
Anonym

...och ta vanlig kvarg istället för lätt...f.ö ser lunchen på nästa inlägg supergod ut! Får bli att köpa hem tuna vid nästa handling! :)

2013-03-13 @ 18:30:01
Genus

Oj vad fräscht och färgrikt med din matkasse! Man blir faktiskt lite sugen bara av att titta på alla härligheter! Det mesta skulle få bra plats i min matkasse också!

Två saker jag inte får igenom är lättkvarg - usch smakar väl inget och ger ingen mättnad alls. Råkade köpa en sådan på extrapris men synd om pengar bara!

Och choklad med sötningsmedel likaså. Plus att det bara skadar kroppen.

2013-03-13 @ 20:23:54
URL: http://fyratassarvidminsida.blogspot.se
evelina

Men vänta nu.. Varför skulle den vanliga naturella yoghurten vara bättre än den vanliga naturella men milda yoghurten? :S

2013-03-23 @ 19:13:40
URL: http://svindlandefrihet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

VägenUpp

Följ med mig på min resa upp! En resa som innebär att jag ska få friskare tankar, en mer hälsosam vikt och finna livsglädjen igen!

RSS 2.0